Titulació premiada

El Màster Universitari en Seguretat Industrial de l'ETSEI rep el Premi de Millor Iniciativa Innovadora del 2023 per part de l'ASEIVAL

[ 08/11/2023 ]

La decisió ha sigut unànime. La Millor Iniciativa Innovadora en Seguretat i Qualitat dels III Premis en Seguretat Industrial és la de la Universitat Politècnica de València (UPV). Després de rebre l'informe de la Comissió Tècnica, el jurat ha triat el seu Màster Universitari en Seguretat Industrial per ser el primer oficial d'aquest tipus a Espanya. Aquests estudis han sigut creats per l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (ETSEI) i s'han posat en marxa aquest mateix curs.

“La titulació s'imparteix al 50% entre professorat de la UPV i professionals d'àmplia experiència en el sector de la seguretat industrial”, assenyala Beatriz García Fayos, directora acadèmica del màster. “Això proporciona a l'alumnat una visió acadèmica, però també pràctica de la professió, la qual cosa aporta un valor afegit a la formació”, afig. Les entitats col·laboradores són empreses i institucions com Dekra, GDES, Enagas, Saggas, Air Oca, Mazel Asistencia Técnica, Integra Ingeniería, Arcelor Mittal, Gexcon i DNV, així com el Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials, el Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics i l’ASEIVAL, entre altres.

Precisament l’ASEIVAL (Associació Valenciana d'Entitats d'Inspecció) és qui organitza aquests premis, amb el suport de la Conselleria d'Economia Sostenible, Processos Productius, Comerç i Treball, com també pel Consell de Coordinació de la Seguretat Industrial de la Comunitat Valenciana. “Promoure i reconèixer el compromís de difusió i implantació de bones pràctiques en el camp de la seguretat industrial a la Comunitat Valenciana” és l'objectiu d'aquests guardons, segons afirma José Luis de la Rosa Marqueño, president d'aquesta associació.

En resposta a una necessitat

Des de fa uns quants anys, estudiants amb titulació i professionals de diferents sectors havien traslladat a la UPV la necessitat del mercat de formar l’alumnat d'enginyeria en matèria de seguretat industrial i de processos. Avalada per múltiples cartes de suport per part de grans i mitjanes empreses, col·legis professionals i associacions, es va elaborar la proposta de disseny del títol, que va rebre l'informe favorable de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) el 2022.

Ventall d'eixides laborals

Les persones titulades del Màster Universitari en Seguretat Industrial podran intervenir en projectes d'instal·lacions, processos, productes i serveis en aquesta matèria, així com en la supervisió d'aquests. Podran treballar en empreses de processos, consultories, enginyeries i empreses dedicades a la verificació, inspecció i manteniment d'instal·lacions, com també en l'administració pública. Aquest màster contribueix a enriquir el teixit industrial amb professionals de perfil tècnic i un nivell formatiu elevat que puguen coordinar, supervisar, gestionar i dirigir les activitats relacionades amb la seguretat industrial en els diferents camps d'aplicació.

El premi va ser recollit per Marival Segarra, vicerectora d'Organització d'Estudis, Qualitat, Acreditació i Llengües de la UPV, i per Beatriz García Fayos, directora acadèmica del Màster Universitari en Seguretat Industrial de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny