Rànquing de la SEDEA

María Mellado Pinto és cinquena graduada d'Espanya en la branca d'Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes

[ 09/07/2021 ]

S'ha enfrontat a molts reptes que l’han ensenyat a “gestionar el temps i a ser resolutiva quan es presenta algun contratemps”. És un dels aprenentatges que María Mellado Pinto ha aconseguit a la Universitat Politècnica de València.

“En el Grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes he realitzat molts projectes en grup que m'han ensenyat l'important que és treballar en equip”, assegura María Mellado Pinto, cinquena d'Espanya en el rànquing que elabora la Societat Espanyola d'Excel·lència Acadèmica (SEDEA).

A aquesta xica de Salamanca de 23 anys l'apassiona la seua carrera i en els treballs en equip ha conegut grans amistats que fan dels quatre anys universitaris “una etapa molt bonica en la qual he conegut persones que són molt importants per a mi i he viscut moltes experiències que m'han ajudat a créixer personalment”, explica.

“Imprescindibles en la meua formació”

Considera a tot el personal docent universitari “imprescindible en la meua formació”, però sens dubte “sempre estaré agraïda al meu tutor del TFG, José Miguel Abarca, pel seu suport durant els mesos de pandèmia i per transmetre'm la seua experiència i passió pel disseny i desenvolupament de productes”.

Per part seua, el professor del Departament de Dibuix de la UPV José Miguel Abarca té molt bons records d'ella i assegura que “va ser un gran plaer treballar amb María. I saps per què? Perquè María pertany a una classe d'alumnat que cada vegada costa més trobar. Alumnat motivat amb el seu treball i amb vertaderes ganes d'aprendre i millorar”.

Segons Abarca, María Mellado mostrava una “motivació real i sincera pel que feia cada dia i, per a professors com jo, trobar a persones com ella ens anima i ajuda a millorar en el nostre treball docent”.

Si viatjàrem al passat i María Mellado haguera de triar quin grau cursar, assegura que tornaria a elegir la UPV. “Sens dubte. Per les instal·lacions del campus de Vera, la proximitat del professorat i la varietat d'activitats que ofereix la Universitat: voluntariat, Servei d'Esports, oportunitats laborals en la Fundació Servipoli..., sempre hi ha alguna cosa a fer. A més, València és una ciutat molt bonica i acollidora”, assegura.

“Que el meu treball tinga un impacte positiu en la societat”

Actualment està realitzant unes pràctiques amb una beca de formació de la Fundació SEPI, en la planta de Norsk Hydro, a la Selva del Camp (Tarragona). “En Hydro tinc l'oportunitat d'aplicar tot el que he après durant aquests anys en projectes reals. A més, conec en profunditat com és el procés de fabricació i comercialització dels perfils d'alumini”, assenyala María Mellado Pinto.

Per mitjà de les pràctiques i la formació contínua, María Mellado Pinto vol descobrir “què és el que més m'agrada i adquirir experiència laboral”. Aquest és el seu punt de partida per a construir la seua carrera professional amb un objectiu clar: “que el meu treball tinga un impacte positiu en la societat i el medi ambient, i crec que el disseny industrial és un bon camí per a aconseguir-ho”.

Aquesta notícia forma part de la sèrie Graduats i graduades top de la UPV, que pretén visibilitzar els estudiants més excel·lents del país. Pots llegir més sobre el projecte i conèixer la resta de perfils brillants en: La UPV en el rànquing de la SEDEA.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras