XIII Premis de la Fundació Juan Arizo

L'enginyera Marta Muñoz Riera obté el màxim guardó amb la seua solució a l'elevat cost del bombament d'aigua del transvasament Xúquer-Vinalopó

[ 14/11/2019 ]

Marta Muñoz Riera és la guanyadora absoluta dels XIII Premis de la Fundació Juan Arizo als Millors Projectes Finals de Carrera d'Enginyeria Civil per l'estudi per a donar solució a l'elevat cost elèctric que suposa el bombament d'aigua del transvasament Xúquer-Vinalopó.

El premi, dotat amb 12.000 euros, li va ser lliurat en la gala celebrada al Paranimf de la Universitat Politècnica de València (UPV) durant l'acte de graduació de titulades i titulats dels Màsters de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports (ETSECCP-UPV).

Reducció dels costos de bombament amb l'ús d'energia solar

El projecte de Marta Muñoz Riera s'ha imposat als altres nou presentats a aquesta 13a edició d'uns premis que recompensen l'originalitat, la innovació i l'excel·lència, en disciplines vinculades a l'enginyeria de camins, canals i ports, i als quals només poden optar projectes que han obtingut una qualificació mínima d'excel·lent.

Muñoz Riera ha obtingut el primer premi pel treball de fi de màster, en el qual proposa el proveïment mitjançant energia fotovoltaica del sistema de transvasament Xúquer-Vinalopó, amb la finalitat de reduir l'elevat cost elèctric que suposa el bombament d'aigua.

En paraules de la guardonada, "l'estudi pretén donar solució a un conflicte que fa anys que està pendent de resoldre's: els problemes de sobreexplotació d'aqüífers a la zona del Vinalopó, economitzant costos del bombament d'aigua amb l'ús d'energia solar".

Tres accèssits de 4.000 euros cadascun

Juntament amb aquest primer premi, la Fundació va lliurar tres accèssits als treballs de fi de màster d'Ignacio Serra Viedma, José Antonio Jiménez Campillo i Carmen María Benavent Benavent.

Els projectes reconeguts plantegen solucions a l'automatització de contenidors en terminals, el disseny d'un heliport d'alumini en la coberta d'un vaixell i la classificació automatitzada de residus d'envasos lleugers en una planta de gestió.

En memòria de Juan Arizo Serrulla

La Fundació Juan Arizo va ser creada en memòria de Juan Arizo Serrulla, professor de l'ETSECCP de la UPV, amb la finalitat d'impulsar l'activitat professional del millor alumnat d'aquesta disciplina.

Els premis, amb una dotació total de 24.000 euros, tenen per objecte fomentar entre l'estudiantat l'esperit de superació, innovació i excel·lència en aquestes disciplines acadèmiques relacionades amb la planificació, el disseny, la construcció i l'explotació d'infraestructures d'enginyeria civil. A més d'aquests premis, la Fundació Juan Arizo Serrulla col·labora amb la UPV a través de la Càtedra del mateix nom, adscrita a l'ETSECCP de la UPV.

Durant l'acte, la presidenta de la Fundació, Charo Arizo, va valorar l'alta qualitat dels treballs presentats i el paper d'aquests premis com a estímul a la investigació d'excel·lència, i va destacar la funció de l'enginyeria civil "com a subjecte actiu de les transformacions econòmiques, socials i ambientals de la nostra època".

El tribunal que va valorar els treballs estava compost per la mateixa Charo Arizo; el director de l'ETSECCP de la UPV, Eugenio Pellicer, i els doctors i enginyers José Aguilar, Joaquín Catalá, Vicent Esteban, Luis García, Jorge Gisbert, Enrique Belda i Arturo Monfort.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC