El passat 13 de febrer vam tenir l’oportunitat de visitar les instal·lacions de GH Induction Group, empresa situada a Sant Antoni de Benaixeve i especialitzada en el disseny, fabricació i posada en marxa de maquinària industrial per al tractament tèrmic de metalls mitjançant inducció electromagnètica.
Durant la visita, vam ser rebuts per Ana Sempere i Carlos Vidal, responsable i especialista del departament de Recursos Humans, els qui ens van presentar el seu programa de formació per a estudiants. A continuació, ens van acompanyar en un recorregut per les instal·lacions, on vam poder conèixer de primera mà el procés complet de desenvolupament dels seus productes: des del disseny personalitzat adaptat a les necessitats de cada client, fins a la instal·lació final de les màquines desenvolupades.
Un dels aspectes més destacats va ser comprovar com el perfil del Enginyer Mecatrònic té cabuda en totes les etapes del procés de producció, la qual cosa obri un ampli ventall d’oportunitats professionals per als estudiants del Màster.
Ens va semblar molt interessant el departament de I+D, que dona suport en la resolució de les dificultats que sorgeixen en la industrialització dels seus productes, així com en el desenvolupament de noves aplicacions tecnològiques. Un exemple cridaner és la màquina de levitació electromagnètica que van presentar en el programa El Hormiguero. Pots veure la demostració ací.




