IV Premis PRECREA

La UPV acull l’acte de lliurament dels IV Premis a la Creació PRECREA de les Universitats Públiques Valencianes.

Evangelina Rodríguez Cuadros, Radiante Light Art Studio, Jaume Pérez Montaner i Emili Rodríguez Bernabeu, la Federació de Cors de la Comunitat Valenciana (FECOCOVA) i Pilar Pedraza Martínez han rebut els premis com a reconeixement al talent creatiu en les categories d’Arts Escèniques; Disseny i Creativitat Tecnològica; Creació Literària; Música, i Arts Plàstiques i Visuals, respectivament.

Data: dijous 15 de febrer
Lloc: sala d’actes de la Facultat de Belles Arts. Universitat Politècnica de València
Hora: 18.00 h

La Universitat Politècnica de València serà la seu de l’acte de lliurament de la IV edició dels Premis PRECREA, uns guardons que atorguen les cinc universitats públiques valencianes per a reconèixer i posar en valor la seua labor creativa. L’acte d’enguany tindrà lloc el dijous 15 de febrer, a les 18.00 h, a la sala d’actes de la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València. L’esdeveniment estarà presidit pel rector de la UPV, José E. Capilla, i comptarà amb l’assistència del Sr. Sergio Arlandis López, director general de Cultura de la Vicepresidència Primera i la Conselleria de Cultura i Esport, com també de les responsables dels vicerectorats de Cultura de les cinc universitats organitzadores i les intervencions de les persones premiades.

Correspon a cada universitat atorgar el premi en una de les cinc categories que integren els Premis PRECREA. D’aquesta manera, les universitats han decidit concedir els seus reconeixements a la creativitat en aquesta IV edició a:

• La Sra. Evangelina Rodríguez Cuadros, que rebrà el Premi Carles Santos d’Arts Escèniques, atorgat per la Universitat de València;
  • Radiante Light Art Studio, que rebrà el Premi José Mª Yturralde de Disseny i Creativitat Tecnològica, atorgat per la Universitat Politècnica de València;
  • El Sr. Jaume Pérez Montaner i el Sr. Emili Rodríguez Bernabeu, que rebran el Premi Isabel-Clara Simó de Creació Literària, atorgat per la Universitat d’Alacant;
  • La Federació de Cors de la Comunitat Valenciana (FECOCOVA), que rebrà el Premi Matilde Salvador de Música, atorgat per la Universitat Jaume I de Castelló;
  • La Sra. Pilar Pedraza Martínez, que rebrà el Premi Joana Francés d’Arts Plàstiques i Visuals, atorgat per la Universitat Miguel Hernández d’Elx.

Amb aquests Premis a la Creació PRECREA, les cinc universitats públiques valencianes reconeixen cada any, “la meritòria labor, la qualitat de les obres i la seua significació a l’excel·lència i la innovació de la vida cultural i artística valenciana” en les cinc categories establides. Les persones guardonades rebran l’escultura Palatina amb què s’identifiquen aquests premis, en el marc d’una instal·lació lumínica realitzada per Radiante Light Art Studio.