CURS 2025-2026. PRIMER QUADRIMESTRE (PDF i FORMULARI)
El Servei de Promoció i Normalització Lingüística (SPNL) de la Universitat Politècnica de València, amb l’objectiu de promoure l’ús del valencià en la redacció i divulgació dels resultats de les investigacions, ofereix ajudes per publicar treballs d’investigació en valencià.
BASES
1. OBJECTIU
L’objectiu de les ajudes és promoure la publicació de treballs d’R+D+I en valencià i compensar les despeses que se’n deriven.
2. DESTINATARIS
Les ajudes estan dirigides al personal docent i investigador (PDI) i personal investigador (PI) de la Universitat Politècnica de València.
3. REQUISITS
Per a accedir a les ajudes cal:
- haver redactat en valencià una monografia, un article o un capítol de llibre i publicat en els darrers tres anys, comptadors des de la data de publicació d’aquesta convocatòria,
- haver fet en valencià la presentació de la comunicació o del pòster en un congrés o
- haver fet d’editor o editora en cap d’una revista científica publicada en valencià en l’Editorial UPV.
No es poden sol·licitar ajudes per a treballs que haja corregit o traduït l’SPNL.
4. QUANTIA DE LES AJUDES
La quantia de l’ajuda depèn del tipus de treball:
- Fins a un màxim de 850 euros per monografies i per haver fet d’editor o editora en cap d’una revista de recerca de l’Editorial UPV.
- Fins a un màxim de 200 euros per articles i capítols de llibre.
- Fins a un màxim de 100 euros per pòsters i comunicacions.
Per a concedir l’ajuda s’apliquen els criteris d’adjudicació establits en la base 6.
5. DOCUMENTACIÓ I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
Passos per a presentar sol·licituds:
- S’ha d’omplir el formulari «Sol·licitud d’ajuda per fer i divulgar treballs d’investigació en valencià» que hi ha en la intranet, en l’apartat de Serveis, Servei de Promoció i Normalització Lingüística.
- S’ha d’enviar la documentació en un arxiu comprimit, a través del servei d’intercanvi de fitxers de la UPV, a l’adreça spnlajudes@upv.es. L’assumpte del missatge ha de ser el següent: Ajudes treballs d’investigació + nom i cognoms de qui fa la sol·licitud. La documentació és la següent:
- En el cas dels treballs d’investigació depositats en el repositori institucional de la UPV (RiuNet), en accés obert, s’ha d’incloure l’enllaç a la publicació en el camp «Observacions» del formulari.
- Si es tracta de treballs publicats en paper o en PDF, se n’ha de lliurar una còpia a l’SPNL. En el cas de les publicacions en línia, s’ha d’incloure l’enllaç a la publicació junt amb la sol·licitud.
- Si es tracta de comunicacions o pòsters a congressos, simposis o jornades, de més a més del treball en format digital cal un certificat o document equivalent que demostre que s’ha presentat el treball.
El termini per a presentar les sol·licituds és fins al 17 d’octubre de 2025 inclòs.
Si no es presenta la documentació i en requerir-la no s’aporta en el termini de deu dies hàbils, es desestima l’ajuda, sense cap tràmit més.
6. CRITERIS
La comissió avaluadora valora el grau de correcció lingüística dels treballs. En aquest sentit, cal tenir present que la redacció dels treballs objecte de l’ajuda ha de seguir la normativa de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. A més, convé seguir els Criteris lingüístics per als usos institucionals de les universitats valencianes, i també s’han de tenir en compte els criteris que estableixen les obres i institucions de referència en terminologia.
7. COMISSIÓ AVALUADORA
La comissió avaluadora fa una proposta de concessió d’ajudes, una vegada acaba el termini de presentar sol·licituds. Per tal de fer la proposta, es pot emetre un informe de cada sol·licitud, amb l’assessorament, si escau, de docents especialitzats en la matèria. L’informe ha de tenir en compte l’interès científic i la qualitat lingüística dels originals.
8. RESOLUCIÓ
La resolució provisional d’ajudes i la resolució definitiva es publiquen al web del Servei de Promoció i Normalització Lingüística abans del dia 19 de desembre de 2025. Després de la publicació de la resolució provisional hi ha un termini d’al·legacions de tres dies hàbils.
9. TRAMITACIÓ I PAGAMENT
L’import de l’ajuda s’incorpora en l’oficina gestora de programes de reconeixement de crèdits del departament al qual pertany qui fa la sol·licitud. De la transferència, se n’informa la secretaria del departament i el PDI o PI implicat.
INFORMACIÓ
Servei de Promoció i Normalització Lingüística
Tel.: 96 387 77 08 (ext.: 77708)
A/e: spnlajudes@upv.es