Software disponible

Els membres de la UPV poden instal·lar-se en els seus equips personals l’antivirus de la UPV o utilitzar aplicacions Microsoft per a fins docents i d’investigació. A més, la UPV disposa d’aplicacions llicenciades que podeu executar des de qualsevol equip de les aules d’informàtica.

Els equips de les aules d’informàtica tenen unes aplicacions per defecte instal·lades. Per a poder traure partit de les seues prestacions hardware, el sistema operatiu és Windows 10 64 bits. A principis del curs acadèmic 2012/2013 es va instal·lar la primera aula MAC al Campus, la qual es va traslladar al Taller de Disseny (I2L7). Actualment, el Campus disposa d’11 aules d’informàtica, 1 d’elles de lliure accés per als alumnes. Veure l’apartat ‘Aules d’Informàtica‘ per a més informació.

Les principals aplicacions instal·lades per defecte són:

• Microsoft Office 2019 Professional 32 bits (Word, Excel, Access, Powerpoint, Visio, Project)
  • Matlab
  • Solidworks
  • Autocad
  • Autodesk 3ds Max Desing

Compta amb les aplicacions necessàries per a fer qualsevol treball o pràctica en ells (compressors, visor/creador de PDF, visor multimèdia, editor gràfic, navegadors…). Veure la llista software completa (Curs 2023/24).

A més d’aquestes aplicacions locals, dins del menú UPVNET existeixen moltes altres aplicacions pre-instal·lades o que s’han d’instal·lar la 1a vegada. La majoria d’aquestes precisa d’un servidor de llicències al qual es connecta per a obtenir el permís d’utilització. A l’haver un nombre limitat de llicències per cada aplicació, pot donar-se el cas de no poder utilitzar l’aplicació.

Aplicacions per a equips personals:

Els usuaris membres de la UPV tenen a la seua disposició una sèrie de programari. El més destacat és l’antivirus corporatiu ESET EndPoint Security disponible en la carpeta ANTIVIRUS de la unitat O: (\HADES\EPSA). Serà necessari establir una connexió VPN amb la UPV per a poder instal·lar-se l’antivirus. Més informació en infoacceso.upv.es. També es pot descarregar des de la Intranet de l’EPSA.

En software.upv.es estan totes les aplicacions que els diversos col·lectius de la Universitat podran utilitzar. És necessari validar-se per a tenir accés.

Els professors i els alumnes matriculats en la UPV podran utilitzar el programari de Microsoft a través de Azure. Només podrà utilitzar-se amb finalitats educatius, i en cap cas per a investigacions amb finalitats lucratius ni per a gestionar la infraestructura dels centres o departaments.

Més informació: