FAQ’s (preguntes freqüents)

La proliferació de nous serveis ocasiona dubtes en el seu funcionament. I si eres un alumne de nou ingrés, tot és nou i sens dubte necessites on cercar la solució als teus problemes. En aquest llistat de FAQ’s les trobaràs.

Ací trobaràs resposta a les preguntes més comunes rebudes per l’ASIC del Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València.

Si la seua pregunta no es troba en aquesta pàgina, no dubte a posar-se en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic asicepsa@upvnet.upv.es.

Pot reduir els resultats realitzant cerca per paraula o paraules clau.

1 – Aplicacions vàries

P: A qui he d’acudir si tinc algun problema amb POLIFORMAT?

En la pròpia aplicació POLIFORMAT hi ha un apartat on s’indica la informació de contacte en cas de problemes. L’ASIC del Campus no pot administrar aquesta aplicació.

2 – Aules d’informàtica

P: Puc instal·lar aplicacions en els equips de les aules d’informàtica?

NO. Està totalment prohibit instal·lar programari alié al qual ja està instal·lat en els equips excepte aquelles aplicacions necessàries per a les pràctiques i que es troben accessibles des de la unitat O: o des d’on el professor l’indique.

P: Què puc fer si necessite usar un equip de les aules de lliure accés però estan tots ocupats?

Si la persona que està usant l’equip l’està fent per a fer treballs o pràctiques, l’única cosa que es pot fer és deixar constància que falten llocs per si fora possible augmentar el nombre d’equips si la demanda així ho indicara.

No obstant això, si ho està utilitzant per a jugar o realitzar activitats que res tenen a veure amb la docència, se li podrà demanar per favor que s’alce o bé acudir a Delegació d’Alumnes a comunicar la incidència o a Seguretat perquè alce a l’usuari i poder ocupar el seu lloc de treball.

3 – Seguretat

P: Quina diferència hi ha entre el PIN i la contrasenya? Qui administra cadascuna?

El PIN és el número de 4 xifres facilitat durant la matrícula. Amb ell es podrà accedir a la Intranet autenticant-se com a alumne. En cas d’oblit, acudir al . Servei d’Alumnat o a la Secretaria del Centre aportant el carnet de la UPV.

La contrasenya s’utilitza per a iniciar sessió en els ordinadors del Campus. En cas de voler canviar aquesta contrasenya, el propi usuari pot canviar-la des del seu equip prement la combinació de tecles Ctrl+Alt+Supr, introduint l’antiga i escrivint la nova. Veure apartat Manuals per a més informació sobre el canvi de contrasenya. En cas d’oblit, presentar-se en els despatxos de l’ASIC amb el carnet de la UPV per a sol·licitar l’enviament de la nova contrasenya, la qual es rep per SMS.

P: Quin és el meu nom d’usuari?

En matricular-se s’indica com és el nom d’usuari (o login). Aquest es compon normalment amb les primeres lletres del nom i cognoms.

Aquest nom d’usuari coincideix amb la part de l’esquerra de la @ de l’adreça de correu electrònic de l’Escola: login@epsa.upv.es.

Si encara així segueixes sense saber com és, accedeix a la Intranet d’Alumne mitjançant el teu DNI i el PIN i ací veuràs les teues dades.

P: Vaig oblidar la meua contrasenya. Com puc recuperar-la?

Ningú pot conèixer la teua contrasenya, ni tan sols l’ASIC.

Si no recordes la teua contrasenya et podràs posar una altra des de la Intranet d’Alumne a la qual accedeixes mitjançant el teu DNI i el teu PIN.

P: Puc deixar la meua contrasenya a un company?

NO. Està totalment prohibit. El compte d’usuari i el correu electrònic són personals i no es pot deixar a ningú.

A més, l’únic responsable del que es faça des d’aqueix compte o correu és el titular, raó per la qual no s’ha de ‘prestar’ el compte.

És important que quan finalitzes una pràctica en una aula o a l’aula de lliure accés, finalitzes la sessió i apagues l’ordinador per a evitar que un altre usuari puga utilitzar l’equip amb les teues credencials amb el risc que això suposa. És cas de sospitar que algú està utilitzant el teu compte, a més de posar-ho en coneixement de l’ASIC, es recomana canviar la contrasenya des de la Intranet d’Alumne o bé prement la combinació de tecles Ctrl+Alt+Supr.

Una altra mesura de seguretat és el canvi periòdic de la contrasenya seguint les recomanacions de l’ASIC (longitud, caràcters…).

P: No em recorde del meu PIN, Com puc recuperar-lo?

Els PIN es gestionen des del Servei d’Alumnat, en la 4a planta de l’edifici Carbonell.

Acudeix amb el teu carnet de la UPV per a acreditar la teua identitat i et donaran un nou PIN.

4 – Aplicacions vàries

P: He donat d’alta un pis per a llogar, però no apareix en el cercador. Que he de fer perquè aparega?

Quan es dona d’alta un pis per a llogar, aquest ha de ser validat per Delegació d’Alumnes, per a assegurar que no s’utilitze aquesta aplicació amb la finalitat de publicar acudits, ofenses o insults a tercers.

Tampoc està permesa la publicació d’ofertes d’immobiliàries.

P: M’han dit que la universitat disposa de llicències de windows 7 per a alumnes, On puc aconseguir-les?

El programa MSDN Academic Alliance permet posar a la disposició dels professors i els alumnes, a l’aula o a la seua casa, la gamma d’eines de desenvolupament i disseny, productes de servidor, sistemes operatius, aplicacions i llibreries d’informació de Microsoft, amb el propòsit de ser utilitzats per a investigació i docència.

Són beneficiaris d’aquesta llicència els alumnes matriculats i els professors de la UPV.

Tota la informació sobre aquest tema la tens ací.

P: El meu navegador s’obri o treballa molt lent. Què pot estar passant?

En instal·lar unes certes aplicacions, moltes vegades s’instal·len barres d’eines que poques o cap vegada s’utilitzaran. Aquestes barres alenteixen el procés de càrrega del navegador i fan que treballe més lentament.

Per això es recomana desinstal·lar-les. Consultar el següent manual per a més informació.

P: En consultar una pàgina amb el meu navegador no veig reflectits els últims canvis a pesar que sé que s’ha actualitzat recentment. Què pot estar passant?

Probablement s’està consultant una versió guardada de la pàgina en la caché del navegador.

Serà necessari buidar la caché per a poder accedir a les últimes versions de les pàgines que es visita. Per a més informació, consultar el següent manual.

5 – Connectivitat

P: El meu ordinador em diu que estic connectat a la wifi UPVNET/2G, però no tinc accés a internet. Que puc fer?

En connectar-se a la xarxa Wifi de la UPV mitjançant UPVNET o UPVNET2G (realment és la mateixa xarxa), l’equip rep una IP de la UPV amb la qual pot eixir a l’exterior, és a dir, connectar-se a Internet.

Si després de configurar la connexió i validar-te amb el teu usuari de la UPV segueixes sense poder connectar-te (veure Manuals), possiblement l’equip està configurat amb una adreça IP fixa de casa. Has de modificar aquesta configuració perquè el teu dispositiu wifi adquirisca l’adreça IP automàticament de la xarxa.

P: On puc consultar com configurar la wifi UPVNET/2G en el meu mòbil?

La informació més actualitzada (quant a Sistemes Operatius i versions) la pots trobar en http://wifi.upv.es.

No tots els mòbils poden connectar-se a la xarxa Wi-Fi de la UPV. Consulta en el següent llistat si el teu ho és.

P: M’he connectat amb UPV-INFO, però no tinc accés a internet. Per què?

Per a tenir accés a internet a través de la Wi-Fi de la UPV, has de connectar-te a UPVNET/2G.

Si no pots connectar-te a aquesta i vols utilitzar la xarxa UPV-INFO, una vegada connectat hauràs d’establir una connexió VPN.

Per a configurar-la, segueix les següents instruccions.

P: He connectat el meu portatil amb un cable de xarxa a una de les rosetes de la paret però no aconseguisc connectar. Per què?

En primer lloc, no s’ha d’alterar el cablejat de l’Escola, és a dir, no es pot desconnectar un equip ja connectat per a connectar un altre. Dit això, encara que es connecte, no podrà accedir a Internet perquè si la targeta de xarxa no es dona d’alta no podrà fer-ho seguint la política de connectivitat de la UPV. És més, es recomana utilitzar la connexió Wi-Fi per als portàtils en lloc de connexions físiques amb cable degut a l’esgotament de connexions i adreces IP del Campus. Consultar l’apartat de Wi-Fi per a més informació.

6 – Uns altres

P: He perdut alguna cosa en una aula. On puc anar a cercar-ho?

El Servei d’Objectes Perduts del Campus d’Alcoi de la UPV està situat en les Garites d’Informació de tots dos edificis. Consulta l’apartat de Objectes Perduts per a més informació.