El desenvolupament del SIQ_UPV en el centre aconsegueix tots els títols oficials de grau i màster universitari que en ella s’imparteixen, contemplant la planificació de l’oferta formativa, l’avaluació i supervisió del seu desenvolupament, així com la presa de decisions orientades a la millora contínua de les titulacions i a l’optimització dels serveis de suport a aquestes.
El SIQ_UPV s’implementa de manera descendent en el centre, comptant amb un Manual de Qualitat propi, d’acord amb el seu funcionament i característiques, alineat amb el desenvolupament UPV del conjunt de dimensions i subdimensiones del model marc i vinculat als processos generals de la Universitat. El Manual de Qualitat arreplega el conjunt d’accions que tenen lloc en el centre per a garantir la millora contínua de la qualitat de l’oferta formativa.
Centres amb Manual de qualitat propi
Informes i avaluacions
La qualitat en el centre es mesura mitjançant informació quantitativa (quadre d’indicadors quantitatius d’activitat, de resultats i de satisfacció) i informació qualitativa que permeten avaluar el compliment dels objectius, a través del seguiment tant dels processos com dels serveis prestats.
El Servei d’Avaluació, Qualitat i Acreditació (SECA) posa tota aquesta informació a la disposició del centre a través del Informe anual de resultats de títol i de centre.
A partir de l’informe de resultats les persones responsables elaboren els següents informes:
Aquests informes recopilen l’anàlisi dels principals indicadors (activitat, resultats i satisfacció), així com de diversa informació quantitativa i qualitativa (enquestes, sistema poli[SQF], mestral, poli[consulta] i informes d’avaluació externa de verificació, seguiment i acreditació) reflectint l’estat i l’evolució dels programes formatius, així com el desplegament dels processos a través de l’activitat desenvolupada en els centres. Proporcionen una visió integral de l’acompliment acadèmic i organitzatiu.
Gràcies a aquesta avaluació detallada s’estableix una base sòlida per a la millora contínua de l’oferta educativa, permetent la implementació de accions de millora orientades a l’excel·lència acadèmica. A més, facilita la presa de decisions en la gestió institucional i garanteix la transparència en la rendició de comptes davant els diferents grups d’interès, enfortint així la confiança en el sistema educatiu i el seu compromís amb la qualitat.
L’Informe de Gestió de Títol (IGt), serveix de suport per a l’elaboració dels autoinformes de seguiment i acreditació externs dels títols universitaris, desenvolupats conforme a les directrius establides per la Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva (AVAP).
Així mateix, l’Informe de Gestió de Centre (IGc) es constitueix com l’element central del Sistema d’Assegurament Intern de la Qualitat dels centres de la UPV, sent el principal instrument dissenyat per a evidenciar el seu funcionament efectiu. La seua estructura i continguts responen als criteris i directrius establits per la Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva (AVAP) en els processos de certificació del SAIC, proporcionant una visió integrada i fonamentada del grau d’implantació i eficàcia dels diferents elements que componen el sistema, i sustentant en la seua anàlisi sistemàtica, la presa de decisions fonamentades i la proposta d’accions de millora orientades a la millora contínua.
La certificació del SAIC dels centres universitaris té com a objectiu principal generar la suficient confiança en la institució i en la seua capacitat per a proporcionar una formació que garantisca satisfer les necessitats i expectatives dels grups d’interès. Aquesta confiança està sustentada en la transparència de la informació pública i la rendició de comptes.
