El SIQ_UPV és el Sistema d’Assegurament Intern de la Qualitat de la Universitat Politècnica de València, destinat a assegurar que la governança i la política de qualitat de la UPV complisquen amb els seus objectius estratègics. Aquests objectius se centren en garantir que els programes formatius i el personal docent i de suport a la docència són adequats perquè l’experiència d’aprenentatge de l’estudiantat aconseguisca la màxima efectivitat educacional, des de la responsabilitat social de la seua activitat institucional com a universitat pública.
Basat en els estàndards europeus de qualitat (ENQA), d’acord amb el marc legal vigent i alineat amb els criteris i directrius del programa AUDIT-AVAP, el SIQ_UPV evoluciona per a respondre als desafiaments actuals de l’educació superior, amb una visió flexible, útil i compromesa amb l’excel·lència.
L’Estructura marc del SIQ_UPV va ser aprovada per Consell de Govern el 8 de març de 2017. Les seues característiques són:
- Enfocament central en l’aprenentatge: Situa l’experiència de l’estudiantat en el centre de l’activitat acadèmica.
- Alineat amb estàndards internacionals: Adaptat als criteris de qualitat reconeguts en l’àmbit de l’educació superior.
- Versàtil per a diferents processos d’acreditació: Tant per a l’acreditació de programes formatius i competències com per a l’acreditació institucional.
- Avaluació conjunta de centres i programes: Reconeix a les Estructures Responsables de Títols (ERTs) com a part activa del procés d’avaluació.
- Flexible, inclusiu i orientat a la millora contínua: Fomenta una cultura de qualitat que valora la diversitat de l’estudiantat, la responsabilitat institucional i la rendició de comptes a la societat.

El sistema està constituït pel conjunt de l’estructura organitzativa, de responsabilitat, de processos, de procediments d’actuació, i de recursos que s’estableixen en la UPV per a dur a terme la gestió de la qualitat. Es manté i millora contínuament mitjançant l’aplicació de la política i els objectius de qualitat, el mesurament i anàlisi dels resultats dels processos i de la satisfacció dels grups d’interès, les avaluacions internes i externes i la revisió i millora del sistema.
L’estructura marc del SIQ_UPV s’organitza en 6 dimensions i 19 subdimensiones que engloben la qualitat de l’activitat acadèmica universitària de la UPV.
Aquesta activitat es desenvolupa en un doble nivell que integra tant les funcions de la UPV i les seues entitats transversals de gestió i suport, serveis i unitats, amb les de les seues ERTs.

DIMENSIONS | SUBDIMENSIONES |
---|---|
1. Governança i política de qualitat | 1.1. Governança |
1.2. Política i objectius de qualitat | |
1.3. SIQ | |
2. Programa formatiu | 2.1. Planificació del programa formatiu |
2.2. Revisió del programa formatiu | |
3.Personal acadèmic | 3.1. Incorporació personal docent |
3.2. Desenvolupament i avaluació del personal docent | |
3.3. Incorporació de personal de suport | |
3.4. Desenvolupament i avaluació professional del personal de suport | |
4. Experiència d’aprenentatge de l’estudiant | 4.1. Ingrés dels estudiants |
4.2. Progrés dels estudiants | |
4.3. Procés d’ensenyament-aprenentatge | |
4.4.Recursos per a l’aprenentatge | |
4.5. Diplome dels estudiants | |
5. Efectivitat educacional | 5.1. Resultats d’aprenentatge i competències |
5.2. Satisfacció dels grups d’interès | |
5.3. Ocupabilitat | |
6. Responsabilitat social | 6.1. Transparència i informació pública |
6.2. Rendició de comptes |