La UPV, també

Representants de 63 entitats (institucions, partits polítics, associacions cíviques...) signen el Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista

[ 18/09/2017 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha signat avui, juntament amb els partits polítics valencians, les administracions públiques, els sindicats i una infinitat més d'entitats valencianes, el Pacte Valencià Contra la Violència de Gènere i Masclista, impulsat per la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

Aquest Pacte, que reuneix les propostes presentades per institucions, partits polítics i entitats socials i cíviques d'àmbit valencià, posa en relleu la necessitat que tota mena de maltractament contra les dones siga considerat un conflicte públic i social que supera l'àmbit domèstic.

Sobre aquest acord, el rector Francisco Mora ha dit que "ens hi sumem totes les universitats públiques valencianes i ens comprometem en diverses línies: en la part d'educació, d'extensió universitària, en projectes de recerca... Totes les accions són molt transversals, amb la qual cosa trobe que som un component nuclear del pacte".

S'aproven vora 300 mesures

El document s?estructura en cinc eixos estratègics que se subdivideixen en 21 objectius i un total de 293 mesures concretes. Els eixos estratègics són:

1.- Garantir una societat segura i lliure de violència masclista.

2.- Feminitzar la societat.

3.- Coordinar el treball en xarxa per a l'atenció a les dones víctimes de violència de gènere i masclista i als seus fills i filles.

4.- Fer caure els murs que invisibilitzen la violència de gènere i masclista i socialitzar-la com un conflicte polític.

5.- Garantir la dotació pressupostària estable per a poder assolir els objectius consensuats.

Aquest compromís es tradueix en mesures com ara el foment de l'educació en igualtat; la lluita contra les desigualtats laborals entre homes i dones o l'equiparació de les ajudes a les dones víctimes amb els morts per accions terroristes... Amb aquest motiu, el pressupost de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives creixerà enguany un 10% fins a arribar als 12 milions d'euros.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny