PIDMAS 2016

Javier García Martí, titulat per la UPV, guanya el Premi d'Investigació i Desenvolupament sobre Medi Ambient i Sostenibilitat

[ 01/02/2017 ]
PIDMAS 2016

El projecte final de carrera de Javier García Martí, enginyer de camins, canals i ports per la Universitat Politècnica de València (UPV), és el guanyador del Premi d'Investigació i Desenvolupament sobre Medi Ambient i Sostenibilitat 2016 (PIDMAS).

Atorgat per la Federació Alumni Espanya i la Universitat d'Alcalá d'Henares, es tracta de la primera ocasió en què el guardó recau en un projecte final de carrera. No en va, fins avui, el PIDMAS sempre havia premiat tesis doctorals. Cal destacar també que és la primera vegada que el guanya un enginyer de camins, canals i ports.

Sistemes constructius per a murs de baix cost destinats a països en vies de desenvolupament

El treball de García Martí és un projecte de recerca aplicada que té per objectiu el disseny de sistemes constructius per a murs de baix cost que puguen ser utilitzats en països en vies de desenvolupament i que, al seu torn, siguen respectuosos amb el medi ambient.

Dues fases de desenvolupament: ICITECF-UPV i Universitat Nacional de Colòmbia

La recerca es va desenvolupar en dues fases. La primera es va dur a terme a l'Institut de Ciència i Tecnologia del Formigó (ICITECF) de la UPV sota la tutoria de José María Monzó, i va donar com resultat la creació de blocs prefabricats aptes per a àrees aïllades, que no requereixen ni ciment ni connexió a la xarxa elèctrica.

La segona va tenir lloc a la Universitat Nacional de Colòmbia on, durant quatre mesos i gràcies al finançament del Centre de Cooperació al Desenvolupament de la UPV, García Martí va realitzar un sistema constructiu basat en peces de ferrociment acoblades en sec.

Titulat des de setembre del 2015, Javier és actualment membre d'Alumni de la UPV.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny