Càtedra Istobal

L'empresa, líder nacional i 2a a nivell europeu del seu sector, aposta per la formació i la recerca guiada per la UPV

[ 18/11/2016 ]
Càtedra Istobal

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora, i la consellera delegada d'Istobal, Yolanda Tomás, han signat un conveni de col·laboració per a la creació de la Càtedra Istobal.

La iniciativa, que té una vigència d'un any, està adscrita a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny, i el seu director és Julián Salt, professor del Departament d'Enginyeria de Sistemes i Automàtica.

Empresa valenciana líder del seu sector i que exporta a més de 75 països

Istobal és l'empresa valenciana líder en solucions de llavatge per a l'automoció. Fundada el 1950 per Ismael Tomás Alacreu, exporta els seus productes de llavatge des del 1970 a més de 75 països, i treballa amb una àmplia xarxa de distribuïdors per tot el món.

Ara, a través d'aquest acord, Istobal vol reforçar la seua aposta pel talent, la recerca i la innovació que es genera a la universitat, per la qual cosa ha decidit engegar -juntament amb la UPV- aquesta Càtedra.

Foment de la formació i la recerca

Entre les activitats previstes en aquesta, destaca la convocatòria de premis a projectes de finalització de carrera, treballs i concursos d'idees, la impartició de cursos de formació complementaris i la col·laboració en màsters, així com la realització de jornades de divulgació tècnica i tecnològica o la promoció de trobades nacionals i internacionals d'experts en diverses matèries.

En definitiva, la Càtedra Istobal naix amb la voluntat de contribuir a la formació de futurs professionals, potenciar la recerca en el sector de l'enginyeria i impulsar projectes d'R+D+I.

Patrocinadora del guardonat equip Hyperloop UPV

A través d'aquesta signatura, Istobal consolida la seua relació amb l'àmbit universitari, al qual ha estat prèviament vinculada en nombroses ocasions. Per exemple, entre les seues iniciatives més recents de suport al sector, cal destacar el patrocini de l'equip Hyperloop UPV, que va assolir el 2016 el Premi al Millor Disseny i al Millor Sistema de Propulsió en el concurs organitzat per l'empresa SpaceX d'Elon Musk, i que, al gener del 2017, torna a Califòrnia per a fer realitat un nou mitjà de transport supersònic mogut per energia 100% renovable.

El 80% de la seua producció, destinada a vendes internacionals

En l'actualitat, Istobal té set filials i dues plantes d'assemblatge a Europa, a més de dues filials més i plantes d'assemblatge als Estats Units i al Brasil. No en va, l'empresa fundada per Ismael Tomás és la primera companyia del sector del llavatge de vehicles a Espanya i la segona a nivell europeu. De fet, el 80% de la seua producció correspon a vendes internacionals.

Relacions amb l'entorn socioeconòmic

Amb aquesta, en són ja 52 les càtedres i aules d'empresa que la UPV té vigents en l'actualitat. El 2015 i 2016, i malgrat la complexa conjuntura econòmica, s'han incorporat noves empreses i institucions a aquest projecte. Gràcies a això, s'ha aconseguit generar interessants iniciatives per a la comunitat universitària que, a més, aporten valor afegit al currículum dels estudiants de la UPV.

Notícia UPV TV

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries