Amb el suport de la indústria

La UPV i la Universitat de Texas Rio Grande Valley engeguen un doctorat en enginyeria energètica amb especial atenció al gas natural

[ 05/10/2016 ]
Amb el suport de la indústria

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora, i el vicepresident executiu per a Assumptes Acadèmics de la Universitat de Texas Rio Grande Valley (UTRGV), Havidan Rodríguez, han signat un conveni de col·laboració que permetrà a ambdues institucions, de manera conjunta, desenvolupar un programa de doctorat en matèria d'enginyeria energètica amb especial atenció al gas natural.

L'acord és especialment rellevant per a ambdues universitats, ja que engega un doctorat cooperatiu gràcies al qual alumnes de la UPV podran realitzar projectes de recerca a la UTRGV amb personal tutor de la universitat nord-americana, i viceversa.

L'objectiu final del conveni és cobrir les necessitats de recerca i capital humà de la indústria, tant als Estats Units com a Espanya, i posicionar ambdues universitats com a referències mundials en tot allò relacionat amb el gas com a recurs energètic.

Amb el suport de les indústries nord-americana i espanyola

Com a mostra de suport al projecte, l'acte de signatura ha comptat amb la presència, entre altres, de Kathleen Eisbrenner, fundadora i CEO (directora executiva) de l'empresa global NextDecades, dedicada a la gestió i el desenvolupament de projectes de gas natural liquat en terra ferma i flotant.

Eisbrenner ha aterrat a València des de The Woodlands (Texas), acompanyada per Alfonso Puga, director del departament comercial de l'empresa. Pel costat espanyol, el suport ve de part d'Enagás, principal companyia de transport de gas natural al nostre país.

Carlos Álvarez, promotor del conveni

Carlos Álvarez, professor del Departament d'Enginyeria Elèctrica i membre de l'Institut Universitari de Recerca d'Enginyeria Energètica de la UPV, és el promotor del conveni. Álvarez va ser professor visitant a Arlington (Universitat de Texas) fa 30 anys i, des de llavors, ha treballat per a aconseguir aquest acord.

"La zona és extremadament rica en gas i petroli", ha explicat Álvarez, "i la UTRGV ofereix àmbits de recerca avançada en el camp de l'energia. Entre els projectes que estan iniciant-se allí ara mateix, hi ha la construcció d'una planta de liqüefacció per a processar les grans bosses de gas que s'han trobat en el terreny".

Universitat de Texas Rio Grande Valley

La UTRGV va ser creada el 2012 a partir de la unió de dues institucions d'educació superior ja existents (la UT Pan-American i la UT a Brownsville), ambdues amb una llarga trajectòria acadèmica que es remunta al 1927.

El conveni signat avui és el primer que la UTRGV duu a terme amb una universitat espanyola. A mitjà termini, l'objectiu dels signants passa per estendre l'acord, de manera que puga engegar-se un màster universitari conjunt en enginyeria energètica.

Notícia UPV TV

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC