Un equip d'investigadors del Grup d'Economia Internacional i Desenvolupament de la Universitat Politècnica de València (GEID-UPV) ha creat un nou sistema que permet monitoritzar de forma automàtica el grau d'implantació, desenvolupament i prestacions del comerç electrònic (e-commerce) en les empreses.
Amb aquesta finalitat, analitza la web de cada companyia i determina el seu nivell d'adopció a partir del contingut textual, l'estructura i els enllaços. A més, pot aplicar-se de forma generalitzada a determinats sectors i regions a fi de comparar i establir classificacions.
Analitza al voltant de 200 variables
Josep Doménech, investigador del GEID de la UPV, afirma que "es tracta d'una eina de gran utilitat per a millorar les estadístiques oficials sobre l'evolució de l'economia digital, com també per a facilitar les decisions polítiques en aquest sentit".
Concretament, el sistema es basa en un model de predicció que analitza prop de 200 variables extretes automàticament de cada web empresarial i relacionades tant amb el text de la mateixa web com amb la seua estructura interna.
Dades massives per a conèixer l'evolució de la natalitat o l'atur
El sistema d'anàlisi del comerç electrònic es va presentar al marc a la 1st International Conference on Advanced Research Methods and Analytics (CARMA 2016), recentment celebrada a la Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses de la UPV.
Aquesta trobada va reunir prop de 70 experts internacionals en web, dades massives i ciències socials. Al llarg d'aquests dos dies, les persones participants en CARMA 2016 van debatre sobre l'aplicació de noves metodologies basades en les dades massives per a analitzar des de les previsions de creixement de l'economia fins a les estadístiques de l'atur, passant per l'evolució de la natalitat en un determinat país.
"En navegar per Internet", apunta Doménech, "tots deixem una enorme empremta digital que, convenientment tractada i analitzada amb tècniques de dades massives, permet descriure el comportament econòmic i social de persones i empreses".
Finalment, cal assenyalar que CARMA 2016 va abordar també la utilització de les dades massives per a l'obtenció d'estadístiques oficials de forma més ràpida i precisa, amb un producte final diferent del de les enquestes tradicionals.
Notícies destacades