Sucre de canya no refinat

Els sucres de canya no refinats són font natural d'antioxidants, segons un estudi desenvolupat per investigadores de la UPV.

Sucre de canya no refinat

Un equip d'investigadores de l'Institut Universitari d'Enginyeria d'Aliments per al Desenvolupament (IUEAD) de la Universitat Politècnica de València ha dut a terme una anàlisi exhaustiva de diferents tipus de sucres de canya no refinats presents al mercat per a avaluar el seu potencial antioxidant. Segons les proves realitzades, tots conserven part dels compostos fenòlics, especialment flavonoides, presents en la canya de sucre i, en major o menor mesura, les seues propietats beneficioses.

Segons explica Lucía Seguí, investigadora del IUEAD, diversos estudis van demostrar que alguns compostos aïllats del suc de la canya de sucre tenen una potent capacitat antioxidant, i s'han comprovat els seus efectes beneficiosos per a la salut en estudis in vitro i in vivo. En l'estudi, les investigadores de la UPV es van plantejar comprovar fins a quin punt els compostos beneficiosos del suc de la canya podrien estar presents en les alternatives comercials no refinades disponibles en el mercat.

En total, van analitzar 12 productes comercialitzats actualment, des del sucre blanc i diversos sucres morens a diferents tipus de panela (o suc de canya evaporat) i mel de canya, utilitzant el sucre blanc com a referència comparativa. "Avaluem les propietats antioxidants, així com diferents característiques fisicoquímiques, com el contingut en glucosa, fructosa i sacarosa; el color o la humitat, entre altres. El nostre objectiu era determinar no sols quina alternativa presenta major poder antioxidant, sinó també quina reuneix les millors característiques per a ser utilitzada com a ingredient funcional en la formulació d'aliments", apunta Seguí.

En el treball, les investigadores de la UPV conclouen que el consum habitual de qualsevol dels sucres no refinats estudiats contribuiria a augmentar la ingesta de compostos antioxidants, encara que, de tots ells, destaquen les paneles o la mel de canya, que contenen entre 6 i 7 vegades més compostos amb capacitat antioxidant que el sucre morè. Així mateix, destaquen que l'ús potencial d'aquests productes com a substitutius del sucre repercutirien de manera beneficiosa en la dieta.

"A pesar que en general es recomana reduir el consum de sucres, el consum directe de sucre com a edulcorant en els països desenvolupats és d'uns 340 g/mes de forma directa i d'uns 3,5 kg/mes en aliments formulats. Així, l'ús d'algun d'aquests productes en lloc del sucre comú seria beneficiós per a la salut", apunta Seguí. En aquest sentit, les investigadores de la UPV han començat un projecte per a estudiar-ne la substitució en productes com ara melmelades, postres, gominoles o batuts.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades