Highly Cited Researchers 2022

Tres investigadors i una investigadora de la Universitat Politècnica de València, en l'elit científica mundial

[ 18/11/2022 ]

Avel·lí Corma, Amparo Chiralt, Hermenegildo García i Luis Guanter. Als quatre els uneix una mateixa passió: la recerca; una mateixa universitat: la Universitat Politècnica de València (UPV), i un mateix resultat: formen part de l’elit científica internacional.

I és que, un any més, Corma, Chiralt, García i Guanter es troben entre el personal investigador més influent de tot el món en les seues àrees de coneixement respectives. Així ho reflecteix la darrera edició de la Highly Cited Researchers (HCR), que reconeix cada any els científics i científiques més citats a nivell internacional.

Avel·lí Corma, investigador distingit de la Universitat Politècnica de València, i Hermenegildo García, catedràtic d'aquesta universitat, tots dos investigadors de l'Institut de Tecnologia Química (ITQ, UPV-CSIC), són dos dels investigadors més influents del món en el camp de la química. Amparo Chiralt és catedràtica i investigadora de l'Institut d'Enginyeria dels Aliments per al Desenvolupament (IUEAD de la UPV) i destaca en ciències agrícoles. I Luis Guanter, catedràtic i investigador de l'Institut d'Enginyeria de l'Aigua i el Medi Ambient (IEAMA), ho fa en l'àrea de Ciències de la Terra (o Geociències).

La UPV, tercera de tot el país, única politècnica i primera de la Comunitat Valenciana

Elaborada per Clarivate, aquesta classificació situa la UPV com la tercera universitat del país amb més investigadores i investigadors en aquest rànquing, l'única politècnica amb presència en aquest i la primera de totes les universitats de la Comunitat Valenciana

En l’edició del 2022, HCR inclou un total de 6.938 investigadors i investigadores que destaquen per les excel·lents contribucions al coneixement científic i la seua influència en les àrees de coneixement respectives. D’aquestes persones, 97 desenvolupen la tasca científica en institucions espanyoles (en la primera adscripció).

La metodologia que determina el "qui és qui" de les investigadores i investigadors més influents de tot el món es basa en les dades i anàlisis realitzades per personal expert en bibliometria i ciència de dades a l'Institut per a la Informació Científica de Clarivate. En la seua anàlisi, van avaluar els articles científics que se situen entre l'1% dels més citats per camp i any al Web of Science de Clarivate Analytics, en concret, els articles publicats entre el 2011 i el 2021.

En primera persona: el millor, allò que ha de millorar i una passió

Avel·lí, Amparo, Hermenegildo i Luis són quatre veus imprescindibles per a la ciència i per a la UPV. Quatre veus que ens parlen de la seva passió: la recerca.

1. Què és el millor del nostre sistema científic?

Avel·lí Corma: el millor, sens dubte, és el personal d’investigació, la seua entrega pel progrés de la ciència.

Amparo Chiralt: el millor del nostre sistema científic són els recursos humans implicats: els investigadors i investigadores que hi dediquen els seus esforços cada dia, de vegades envoltats de massa burocràcia i trajectòries incertes pel que fa al seu futur investigador al país.

Luis Guanter: després d'haver passat la major part de la meua carrera a Alemanya, no soc un gran admirador del sistema científic espanyol. Dit això, em sembla una passada la dedicació i il·lusió amb què treballen moltes persones, malgrat que les condicions en molts casos no siguen les millors.

Hermenegildo García: el millor del nostre sistema són les i investigadores i els investigadors, la seua dedicació, creativitat i intel·ligència.

2. Què ha de millorar?

Amparo Chiralt: hi ha d'haver més suport a la carrera investigadora, i dotar de més recursos, estables en el temps, que garantisquen el funcionament dels centres de recerca a llarg termini, amb una planificació adequada que permeta la projecció de futur.

Luis Guanter: al meu entendre, un aspecte clau seria fomentar la mobilitat entre institucions, especialment a nivell nacional.

Hermenegildo García: cal millorar la carrera científica; que l’estudiantat que vulga dedicar-se a la investigació tinga clara una carrera, que no canvie constantment, i que les persones que serveixen per a liderar equips puguen aconseguir l'estabilitat i la independència en el temps oportú.

Avel·lí Corma: jo afegiria a allò que comenta Herme., que tant les persones que serveixen per a liderar equips com les que tenen el nivell científicotècnic per a conformar aquests equips, tinguen la possibilitat de desenvolupar-se professionalment mitjançant una carrera ben definida.

3. Què us inspira la paraula recerca?

Avel·lí Corma: per mi, la recerca, la ciència, és coneixement, desenvolupament humà; la clau del nostre progrés, que t'exigeix molt, però que t'aporta encara més.

Amparo Chiralt: la investigació és una part molt important del meu treball a la Universitat. Una feina molt estimulant i exigent, però també molt satisfactòria. Poder resoldre problemes des de l'òptica científica constitueix un al·licient per a la ment i contribueix a donar sentit a la vida.

Luis Guanter: un treball meravellós.

Hermenegildo García: una passió que demana molt i que t'exigeix dedicació constant, però que pot contribuir a l'avanç i el benestar de la societat en què vius.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC