Telepràctiques

Més de la meitat de l'estudiantat de la UPV continua en línia les seues pràctiques d'empresa, xifra que aconsegueix el 80% en la branca TIC

[ 21/05/2020 ]

Més de la meitat de l’alumnat de la Universitat Politècnica de València (UPV) que es trobava realitzant pràctiques d'empresa en el moment de la declaració de l'estat d'alarma a causa de la COVID-19, continua realitzant-les de forma virtual.

Des del moment de l'inici de la pandèmia, el Vicerectorat d'Ocupació i Emprenedoria de la UPV va començar a treballar en l'adaptació a la nova situació. Això ha permès que, del conjunt de pràctiques actives en aquest moment (2.574), un 56,5% haja continuat realitzant les activitats formatives en format de telepràctica.

Més d'un 80% de la branca TIC

En el cas d'estudiants de la branca TIC (tecnologies de la informació i la comunicació), el percentatge assoleix el 80%. De fet, de l'alumnat de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica (ETSINF-UPV), el 83,95% ha mantingut les pràctiques en aquest format, de la mateixa manera que ho ha fet el 75,4% de l'alumnat de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicacions (ETSET-UPV).

Per part seua, el 64% de l'alumnat de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA-UPV) continua també les seues pràctiques en línia i, en el cas d'enginyeria civil i administració i direcció d'empreses (ADE), el percentatge se situa entorn del 60%.

Protocol acadèmic de pràctiques COVID-19

La UPV va aprovar el passat 1 d'abril el Protocol acadèmic de pràctiques COVID-19, en el qual es recullen les diferents actuacions a dur a terme en funció de l'estat de les pràctiques d'empresa.

A l'alumnat que no ha passat a la modalitat de pràctiques en línia i que havia realitzat, almenys, el 50% de les hores, se li ha donat l'opció de reconèixer-li tots els crèdits de les pràctiques, tal com assenyalen les directrius del Ministeri d'Universitats.

En el cas de l'estudiantat que n’havia completat menys del 50%, i els crèdits pendents eren necessaris per a finalitzar el grau o el màster, obtenir una beca o progressió acadèmica, s'han cercat solucions personalitzades.

Entre aquestes, per exemple, començar unes noves pràctiques en modalitat en línia, intercanviar la matrícula per altres assignatures, completar la formació amb cursos en línia oberts i massius (MOOC n’és la sigla en anglès) relacionats amb competències en ocupabilitat, o fer treballs guiats pel personal tutor de les pràctiques.

Des del Servei Integrat d'Ocupació de la UPV s'ha ampliat considerablement, i en temps rècord, l'oferta de cursos contrastats, i en tot moment s'ha mantingut el seguiment de l'alumnat, resolent els seus dubtes, recomanant-los cursos i registrant totes les evidències reeixides perquè consten en els seus respectius expedients.

Gran capacitat d'adaptació de l'alumnat

José Millet, vicerector d'Ocupació i Emprenedoria de la UPV, destaca que les telepràctiques “tenen assignada una borsa econòmica en un percentatge que arriba al 97% del total”, i afig que aquesta situació “ha constatat que l'estudiantat que formem a la UPV té una gran capacitat per a adaptar-se als grans canvis com el que ha suposat la crisi de la COVID-19. El nostre alumnat disposa de competències i habilitats que li permeten moure's amb facilitat davant de nous escenaris, i estic convençut que també sabran tirar endavant amb soltesa en els dos mons, real-virtual, que implicarà la nova normalitat”.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny