Tesi de Robert Ziebell a la UPV

Quina és la via per a contractar i conservar els millors professionals en la teua empresa? La resposta està en la gestió digital de recursos humans

[ 21/10/2019 ]

Quin ha sigut el canal a través del qual he contractat les/els millors professionals en els últims tres anys? És una pregunta de gran valor per a la persona responsable de recursos humans en una empresa. El doctor per la Universitat Politècnica de València (UPV) Robert Ziebell té la resposta. En la seua tesi Gestión digital de los recursos humanos. Estado del arte, implantación y factores de éxito ha desenvolupat un model de gestió de processos en núvol que pot aplicar-se en mitjanes i grans empreses.

S'aconsegueix així identificar "nous" indicadors d'eficiència en la gestió de recursos humans que només seran possibles aplicant aquesta nova tecnologia en núvol. Com explica Ziebel, "es tracta d'indicadors que poden mesurar-se al llarg de tot el cicle de vida d'un empleat o empleada, inclosa la carrera professional, i que poden respondre a preguntes tan complexes com: quin ha sigut el canal a través del qual he contractat, i conservat, els/les meus millors professionals en els últims tres anys?"

D'Hamburg a València

Robert Ziebell és diplomat en Informàtica per a l'Administració d'Empreses per la Universitat de Ciències Aplicades de Wedel, a Alemanya, i va cursar el màster MBA per la IE Business School a Madrid. Posteriorment va triar la UPV per a realitzar el doctorat per "l'excel·lent reputació acadèmica que té la Universitat i pel seu programa de cooperació amb la Universitat de Ciències Aplicades de la meua ciutat natal, Hamburg", explica.

Va viure a Barcelona sis mesos abans de començar els estudis universitaris a Alemanya, va gaudir d'una beca Erasmus a la Universitat de Màlaga i va realitzar a Madrid el màster. La UPV li va permetre realitzar el doctorat a temps parcial, i així va poder compaginar la recerca amb el treball que tenia a l'empresa Tchibo.

La seua tesi ha comptat amb la direcció dels professors doctors de la UPV José Albors Garrigós i Maria Rosario Perelló Marín, i, a Alemanya, amb la supervisió del professor doctor Klaus-Peter Schoeneberg.

Presentant resultats a la Universitat de Kobe (Japó)

En acabar el doctorat, va fundar la seua pròpia empresa de consultoria, Ziero Consulting, on es dedica a "asesorar empreses sobre la transformació digital dels recursos humans", explica Robert Ziebell. Enguany, ha presentat els resultats de la seua tesi a la Universitat de Kobe, al Japó, on ha impartit la conferència "Digital Transformation of HR in Cloud-based Solutions" davant un auditori format per professorat, doctorats i doctorandes, i estudiants de màster.

També ha participat en un dels majors congressos de gestió electrònica de RH (e-HRM n?és la sigla en anglès), concretament l'anomenat SAP Success Connect, a Londres. "Allí vaig exposar com vàrem aconseguir digitalitzar els recursos humans complets d'un dels majors detallistes alemanys, amb més de 13.000 empleats, gràcies a una solució basada en núvol, en només un any", explica Ziebell.

Intercanvi amb universitats alemanyes

La UPV té un programa d'intercanvi amb la Universitat de Ciències Aplicades d'Hamburg, i actualment negocia la seua ampliació amb la Beuth Hochschule de Berlín. Amb Robert Ziebell en són ja cinc els estudiants alemanys que s'han doctorat a la UPV.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC