Del 9 al 12 d'abril

Viu els Campionats d'Espanya Universitaris de Vela i Voleibol. Dijous i divendres, les respectives finals. Informació diària a través dels canals de la UPV

[ 09/04/2019 ]

Després de l'èxit de la recent celebració del Campionat d'Espanya Universitari d'Escalada, que va finalitzar amb els triomfs d'Elba Pérez Pérez (Universitat Politècnica de Madrid), Víctor López Alonso (Universitat de Lleida) i la Universitat de Lleó (categories femenina, masculina i classificació global, respectivament), la Universitat Politècnica de València (UPV) acollirà aquesta setmana, novament en qualitat de seu, tota l'emoció de dos nous campionats universitaris d'Espanya: Voleibol i Vela.

Vela: 15 universitats amb embarcacions similars, TOM28

15 són les universitats que lluitaran pel triomf en Vela. A més de la UPV, estaran presents la Catòlica Sant Antoni de Múrcia (UCAM), la Internacional de Catalunya, la Pompeu Fabra, la Pontifícia de Comillas i les politècniques de Cartagena i Catalunya, també les universitats d'Almeria, Granada, Illes Balears, Màlaga, Múrcia, la Corunya, València i Vigo.

Les tripulacions, obligatòriament mixtes, han de comptar amb un mínim de 4 i un màxim de 5 integrants, un dels quals, almenys, ha de tenir el PER. Totes les embarcacions en competició són TOM28 i el pes màxim de la tripulació no pot excedir els 400 quilos.

A més, un dels tripulants serà el patró o patrona durant tot el campionat, i els equips hauran de navegar amb la totalitat dels seus integrants a bord.

Dimarts i dimecres, round robin; dijous, les finals

Quant a la competició, que tindrà lloc de dimarts a dijous, cada matí, a les 10 h, es reuniran els patrons i patrones per a realitzar el sorteig d'embarcacions i conèixer les condicions climatològiques, circumstància que pot alterar l'inici de la prova, en principi, previst per a les 11 hores.

Les jornades de dimarts i dimecres es realitzen a round robin, és a dir, mànegues de tots contra tots o en dos grups segons el temps, en les quals únicament compten les mànegues finalitzades.

El dijous 11 tindran lloc les finals. Els sis equips millor classificats en el round robin disputaran la final d'or, mentre els sis següents competiran en la final de plata. Les tres embarcacions pitjor classificades quedaran eliminades.

Voleibol: dos grups de quatre per categoria

Per part seua, el Campionat d'Espanya Universitari de Voleibol es disputarà al pavelló d'esports del campus de Vera de la UPV. De dimarts a dijous, dos grups de quatre universitats per categoria s'enfrontaran en format lligueta, i el divendres tindran lloc les dues finals, que mesuraran les campiones i campions de cada grup.

En categoria femenina, el grup A el conformen la UPV i les universitats del País Basc, Barcelona i Granada; mentre que el B l'integren la UCAM, la Politècnica de Madrid i les universitats de Valladolid i València.

En la masculina, en el grup A hi ha, junt amb la UPV, les universitats de Valladolid, Alcalá i la Corunya; mentre que en el B competiran la UCAM i les universitats de València, Barcelona i Almeria.

Informació diària a través dels canals de la UPV

Tal com ja va succeir amb el Campionat d'Espanya Universitari d'Escalada, la UPV informarà puntualment de l'esdevenir de totes dues competicions, tant a través de la seua pàgina web principal, com de les seues xarxes socials institucionals.

Així mateix, les finals del Campionat d'Espanya Universitari de Voleibol podran presenciar-se, en directe, via reproducció en continu.

Tota la informació de les competicions està, a més, disponible en www.ceuscv2019.com, web comú per a tots els Campionats d'Espanya Universitaris organitzats per les set universitats de la Comunitat Valenciana pertanyents al Comitè Autonòmic d'Esport Universitari.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC