Condereff

La UPV lidera un projecte europeu per al reciclatge i la reutilització de materials de construcció, i la creació de noves polítiques comunitàries sobre aquesta qüestió

[ 25/10/2018 ]

La Universitat Politècnica de València lidera el projecte internacional Condereff, que té com a objectiu principal l'impuls d'una nova política comunitària i unes bones pràctiques per al reciclatge i la reutilització de materials en el sector de la construcció europeu.

"Quan parlem de reciclatge", destaca Javier Cárcel, investigador de l'Institut de Tecnologia de Materials de la UPV i coordinador del projecte, "sempre es pensa en cartó, plàstic, etc. Però el sector de la construcció genera residus que tenen un gran potencial per a ser reutilitzats en altres aplicacions. El nostre objectiu és posar les bases per a conjuminar procediments i metodologies que impulsen la reutilització i el reciclatge dels materials emprats en aquest sector, i potenciar-ne així la sostenibilitat".

No hi ha polítiques definides sobre aquest tema

El projecte reuneix vuit socis procedents de set països de la Unió Europea (Itàlia, Grècia, Àustria, Alemanya, la República Txeca, França i Espanya) que, mitjançant l'intercanvi d'experiències i pràctiques, pretenen valorar els procediments existents en les àrees de gestió de residus, per a poder adoptar després les millors tècniques i mesures aplicables en aquest camp.

En l'actualitat, el treball dels socis del projecte se centra a analitzar les polítiques existents en aquesta matèria en cadascun dels països. "A Espanya, per exemple, hi ha petits protocols, però no hi ha cap política general definida sobre què cal fer. El nostre objectiu és que les administracions aproven noves polítiques territorials per a fomentar l'aprofitament dels residus generats pel sector de la construcció", afig Javier Cárcel.

D'aquesta manera, el projecte Condereff contribuirà a accelerar la demanda de materials reciclats en el sector de la construcció per a aconseguir una major eficiència dels recursos i facilitar el creixement sostenible del sector.

7 plans d'acció... i molt més

En el marc del projecte es preveu dur a terme un total de 7 plans d'acció regionals per a la millora de la instrumentació política, una recopilació de les millors tècniques, 10 informes de polítiques per a transferir les lliçons apreses entre els socis del projecte, i una eina d'actuació per al seguiment i canvi de la gestió de residus de forma pràctica.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC