IN-RED 2018

La UPV acull, durant avui i demà, el IV Congrés Nacional d'Innovació Educativa i Docència en Xarxa

[ 19/07/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) acull fins demà divendres IN-RED 2018, el IV Congrés Nacional d'Innovació Educativa i Docència en Xarxa.

Al llarg d'aquests dos dies, experts de tota Espanya debaten sobre els nous projectes i experiències docents basades en la innovació, les metodologies d'ensenyament més noves i la implantació de millores a l'aula, entre altres temes.

Sota el lema "A la recerca d'una vertadera experiència d'aprenentatge", el Congrés aborda també com una participació activa per part dels alumnes a l'aula i més enllà d'ella els ofereix una important oportunitat de creixement i preparació per al seu futur professional.

Al seu torn, IN-RED 2018 presta especial atenció a l'impacte en el sector de l'ús de noves tecnologies. Així, durant el Congrés s'aborden, per exemple, els reptes i oportunitats que brinda la realitat virtual a l'aula, l'auge dels MOOC (cursos oberts massius online), l'ús de smartphones per a facilitar l'aprenentatge dels alumnes, la docència inversa i les xarxes socials a les aules universitàries.

Neuroeducació

En la jornada inaugural, David Bueno, professor de Genètica en la Universitat de Barcelona i autor de diferents articles científics i llibres sobre neuroeducació, ha impartit la conferència "La sorpresa d'aprendre, aprendre amb la sorpresa. La neurociència entra a l'aula".

En ella, ha explicat que el cervell "és l'òrgan que ens permet aprendre i ajustar el nostre comportament. De la seua funció sorgeixen tots els processos cognitius. Per això, el seu estudi ens està revelant què és el que més valora, què vol aprendre, i de quina manera prefereix fer-ho. A pesar que els aprenentatges tenen molts elements racionals -i han de tenir-los-, el més important per al cervell són les emocions. L'educació passa, precisament, per la seua gestió i integració amb la racionalitat. Les sorpreses, no obstant això, estan assegurades".

Educant superprofesionals

Per a demà divendres, la conferència convidada serà a càrrec de Dolors Reig i Hernández, i portarà per títol "Educant superprofesionals: com hackejar els espais joves per a l'educació superior".

En ella, Reig i Hernández parlarà sobre com ha canviat l'ecosistema social, informatiu i de coneixement dels joves, i la manera en què ha de transformar-se, conseqüentment, la metodologia a l'hora de formar-los, "tant a ells com a tots els que estem vivint ja en la societat postdigital".

A més, la conferenciant aprofundirà en les característiques de les generacions connectades que cal tindre en compte a l'hora de planificar la formació, així com en les noves metodologies pedagògiques i tecnològiques (flipped classroom, ludificació, transmèdia, col·laboració, vídeo, xarxes socials, etc.).

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC