De la UPV al MIT

Ferran Clemente, graduat en ETI, treballarà en un macroprojecte de mobilitat per al futur, juntament amb el científic Bryan Reimer, al MIT AgeLab

[ 23/05/2018 ]

Graduat en Enginyeria en Tecnologies Industrials per la Universitat Politècnica de València (UPV) i l'École Centrale de Lió, Ferran Clemente Rodrigo ha sigut distingit amb una beca de la IMFAHE. Gràcies a aquesta, passarà els pròxims dos mesos al Laboratori d'Edat de l'Institut de Tecnologia de Massachusetts (MIT). En concret, formant part de l'equip que dirigeix el científic Bryan Reimer.

Clemente, que va ingressar a la UPV fa cinc anys ("llavors", afirma, "arribar al MIT era una cosa inassolible"), cursa en l'actualitat el Màster Universitari en Enginyeria Industrial, que també imparteix la UPV.

Laboratori d'Edat

El Laboratori d'Edat de l'Institut de Tecnologia de Massachusetts (MIT AgeLab) va ser creat el 1999 per a traduir creativament les tecnologies en solucions pràctiques i, amb aquestes, millorar la qualitat de vida de les persones majors. En aquest centre, el científic Bryan Reimer dirigeix un equip multidisciplinari, integrat per personal investigador i estudiant, encarregat d'esbrinar com responen els conductors i conductores a la creixent complexitat de l'entorn operatiu.

"Vaig elegir l'AgeLab perquè en aquest treballen en un macroprojecte sobre la mobilitat del futur, un tema complex i relacionat amb el que a mi m'agrada", ha assenyalat Clemente. "El meu treball allí consistirà a ajudar-los amb els models socioeconòmics adaptats a la viabilitat del futur dels vehicles autònoms. És un tema que té un valor afegit molt gran i un futur important".

Cal recordar que el MIT va ser fundat l'any 1861 i està qualificat com el millor centre d'enginyeria del món.

5.000 dòlars de beca

Per a optar a una de les beques d'excel·lència que concedeix la IMFAHE, "passes per un procés on es mira molt que tingues un currículum complet, bon expedient, idiomes -Ferran parla anglès, francès i una mica d'alemany- i ganes per créixer com a professional i persona", ha assegurat l'alumne de la UPV.

La quantia de la beca ascendeix a 5.000 dòlars i inclou la gestió del visat i l¿assegurança mèdica. Les persones becades poden realitzar una estada de 6 a 12 setmanes en laboratoris i empreses dels Estats Units i Europa. Tots són centres de prestigi que elegeix el mateix alumnat seleccionat.

Més de 3.000 estudiants assessorats i 26 beques d'excel·lència

Fruit de la col·laboració entre la UPV i la IMFAHE (International Mentoring Foundation for the Advancement of Higher Education), fundació sense ànim de lucre que promou "el talent espanyol a l'estranger", com ha apuntat Clemente, professorat de diferents universitats i institucions de tot el món "orienta a joves universitaris perquè tinguem més oportunitats de futur a través de tutories, seminaris i tallers virtuals, així com beques".

Gràcies a l'International Mentor Program (IMP) de la fundació, Clemente va rebre l'assessorament de l'investigador del MIT Pablo Dueñas Martínez. "M'ha ajudat molt, amb informació que no tenia. A més, he aconseguit ampliar la meua xarxa de contactes i m'ha donat suport a l'hora de decidir-me per l'AgeLab del MIT", explica el graduat de la UPV.

Durant el període comprès entre el 2015 i el 2017, gràcies al programa de la fundació IMFAHE, més de 3.000 estudiants van rebre assessorament, i 26, beques d'excel·lència.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC