Fotònica comercial

Daniel Pérez, investigador de l'iTEAM de la UPV, distingit per la IEEE Photonics Society amb un Graduate Student Fellowship Award 2017

[ 26/07/2017 ]

Daniel Pérez, investigador de l'Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia de la Universitat Politècnica de València (iTEAM-UPV), ha sigut distingit amb un Graduate Student Fellowship Award 2017, premi anual concedit per la IEEE Photonics Society -principal associació internacional en el camp de la fotònica- als millors investigadors novells en aquest àmbit.

Des del 1999, entre milers de propostes rebudes, la IEEE Photonics Society atorga aquest guardó a un total de 10 estudiants de doctorat de tot el món que destaquen per la trajectòria en el camp de la fotònica en els tres anys anteriors.

Ivana Gasulla, una de les seues directores de tesi, última espanyola guardonada amb el Graduate Student Fellowship Award 2017

Es dóna la circumstància, a més, que l'anterior persona espanyola guardonada per la IEEE Photonics Society va ser també membre de la UPV. En concret, una de les directores de la tesi de Daniel Pérez, la investigadora de l'iTEAM de la UPV Ivana Gasulla.

"Dins d'aquest món de la ciència", afirma el guardonat, "que et reconeguen alguna cosa sol ser molt difícil. Cal treballar-ho molt, ser molt constant, molt perseverant. Sens dubte, per a mi suposa una satisfacció i un esperó per a continuar investigant".

Fotònica comercial i comunicacions 5G

En l'actualitat, Daniel Pérez treballa sota la direcció d'Ivana Gasulla i el catedràtic José Capmany en el desenvolupament d'innovadors processadors fotònics de senyals programables, que permetran respondre als nous desafiaments de les comunicacions dels pròxims anys.

"El nostre treball", explica Daniel, "permetrà dissenyar els circuits-xips a posteriori. Desenvolupem un maquinari comú que, posteriorment, es pot reconfigurar a demanda per a obtenir un xip amb l'aplicació desitjada. Això permetria que la fotònica fóra més viable encara a escala comercial, que es pogueren crear milions d'unitats d'aquest producte i, a posteriori, poder reconfigurar-les per a donar-los l'ús desitjat en cada cas".

La labor que estan duent a terme els investigadors de l'iTEAM de la UPV resulta especialment rellevant per al futur de les comunicacions mòbils 5G o l'internet de les coses. "Aquestes aplicacions requeriran major flexibilitat", afig el premiat.

"El fet que cada dia les persones usuàries demandem més capacitat també exigeix a la xarxa ser més versàtil. La fotònica ens dóna l'oportunitat d'aconseguir-ho des de fa temps, però encara no és 100% viable a escala comercial. El nostre treball ho fa més factible, respon a aquesta necessitat de flexibilitat de les comunicacions i acosta la fotònica al mercat", conclou Daniel Pérez.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC