Campions

L'equip de Formula Student de la UPV guanya la categoria absoluta del Netherlands FS, disputat al mític circuit Assen d'Holanda

[ 21/07/2017 ]

L'equip de Formula Student de la Universitat Politècnica de València (UPV) s'ha proclamat campió en categoria absoluta del Netherlands Formula Student, prova disputada al circuit d'Assen, Holanda, del 17 al 20 de juliol. El TT Circuit és conegut com la "Catedral de la velocitat" i, al llarg dels seus quasi 70 anys d'història, ha acollit mítiques carreres.

En total, s'han donat cita a Holanda 36 equips i més de 500 joves enginyers, de tretze països diferents: Finlàndia, Suècia, Alemanya, Dinamarca, Polònia, Itàlia, Països Baixos, Eslovènia, Rússia, Croàcia, Escòcia i Espanya. Era la primera vegada que la competició universitària visitava la llegendària pista d'Assen, el recorregut actual de la qual compta amb 4,542 km.

Han sigut quatre dies intensos de preparatius, assajos, proves i moments de tensió des del cost event (trobada amb els jutges) fins a la proclamació final de guanyadors en la gala de premis. En aquestes 96 hores, les escuderies universitàries han passat exigents tests de conducció, resistència i fiabilitat del monoplaça, acceleració i skidpad (pista en forma de vuit) en les quals entren en joc multitud de factors: la perícia del pilot, l'agarre del vehicle, la precisió de la maquinària, el comportament en les diferents maniobres, l'adherència, l'estabilitat, l'adaptació als canvis bruscs...

El FSUPV Team, l'únic equip espanyol en carrera, ha sigut el gran dominador de la competició. Ha quedat primer en les diferents proves d'Autocross, Endurance, Eficiència i Acceleració (en equips de combustió), la qual cosa, sumat al segon lloc obtingut en Skid Pad i al tercer en l'exposició del Disseny, ha donat la victòria a l'equip de la UPV en la categoria absoluta.

Expectatives superades

La competició celebrada a Holanda és la primera de les tres cites en les quals el FSUPV Team participarà enguany, ja que també disputarà les tradicionals proves d'Alemanya (Hockenheimring) i d'Espanya (circuit de Barcelona).

Fa menys d'un mes, en la presentació oficial del FSUPV 04, el monoplaça amb el qual s'ha aconseguit el primer lloc, Pedro González, codirector tècnic del projecte, va aventurar uns resultats, que avui s'han superat amb escreix. "Actualmente, l'equip de la Universitat de Stuttgart és el més fort. Però, des de FSUPV Team barallem per estar en els llocs més alts a nivell mundial. Enguany esperem estar en la lliga dels deu millors", van ser les paraules de González.

Gran part de l'èxit es deu al treball realitzat per a reduir el pes del cotxe. "El nostre objectiu principal ha sigut baixar la càrrega del cotxe. Per això hem centrat els recursos en el seu redisseny. A la part del xassís hem reduït 5,5 quilograms; en la part electrònica, prop de 3. Finalment hem obtingut un total de 13 quilos de rebaixa", va explicar Arturo Prieto, codirector tècnic del FSUPV Team.

Ara, amb la victòria en la mà, tots dos es mostren enormement satisfets. "Hem pogut demostrar el treball de tots aquests anys!" (Pots seguir les novetats de l'equip, vore les fotos i els vídeos a Twitter i Facebook.)

Formula Student, competició automobilística universitària

Formula Student és un certamen dirigit a estudiants d'universitats de tot el món que promou l'excel·lència en enginyeria i on els membres dels equips dissenyen, construeixen i desenvolupen un monoplaça. Aquesta competició posa a prova la capacitat dels equips fora de la pista (atenent a l'organització, pla de viabilitat i disseny del prototip) i dins de la pista (mesurant aspectes fonamentals per a un monoplaça). En l'actualitat, participen més de 115 equips de tot el món.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC