Promoció del talent

La UPV posa en contacte a 100 alumnes amb un perfil acadèmic excel·lent i una gran projecció curricular amb 27 empreses de primer nivell

[ 01/12/2016 ]
Promoció del talent

La Universitat Politènica de València (UPV) ha celebrat aquest matí la jornada final de la segona edició del seu programa QdaT, que té per objectiu la promoció del talent dels seus estudiants davant empreses de primer nivell nacional i internacional.

Així, després de superar dues fases prèvies de selecció, 100 alumnes amb un perfil acadèmic excel·lent i una projecció curricular amb alt potencial han exposat les seues habilitats de forma divertida i dinàmica davant directors de recursos humans de 27 companyies de prestigi mundial.

Amazon, Airbus, Bayer, Celéstica, KPMG, Deloitte...

En concret, les 27 empreses presents (un 50% més que en l'edició inicial), han sigut: Abbot, Airbus Group, Altran, Amazon, Bayer, Cegos, Celéstica, Consum, Dafsa, Deloitte, Ford, GH Inducció, GMV, Grefusa, Istobal, KPMG, Leroy Merlin, Lidl, Nagares, PWC, Samsung, SPB, SRG Global, Stadler, Torrecid, Vodafone i Yanfeng Automotive Interiors.

413 inscrits

Inicialment, 413 estudiants es van inscriure en el programa, que durant el mes d'octubre va realitzar les seues fases prèvies, consistents en una primera avaluació curricular i, després, una presentació davant els membres del Servei Integrat d'Ocupació (SIE-UPV). Aquesta segona fase va constar d'un elevator pitch de dos minuts, en els quals els aspirants promocionaven la seua 'marca' personal, i d'un story telling, narrant vivències pròpies a partir d'imatges d'impacte.

Molt més que un expedient brillant

En la presentació de l'esdeveniment, el rector de la UPV, Francisco Mora, ha assenyalat que "vivim en una època diferent. Ni millor ni pitjor. Simplement, amb altres regles. Estem en un moment en el qual el títol universitari és necessari, però no suficient. No conec a ningú bo en el seu treball que no li apassione el que fa. Avui teniu l'oportunitat de demostrar que sou molt més que un expedient brillant".

María Jesús Díez Paniagua, Employment Marketing Manager d'Airbus Espanya, ha parlat en representació de les empreses participants. "QdaT és un laboratori per a conèixer-se i per a intentar traure la millor versió d'un mateix. A voltes, les empreses no cerquem al número 1, sinó a persones amb valors -és a dir, compromeses-, a bons professionals -que responen-, a titulats que saben adaptar-se als canvis -perquè els hi ha constantment- i amb ment oberta".

L'equip verd, guanyador

La jornada ha durat quatre intenses hores, en les quals els equips s'han esforçat per desenvolupar projectes sòlids amb els quals convèncer a l'exigent audiència. Al final de cada exercici, les empreses han avaluat el rendiment, en conjunt, del grup i en particular, de cada estudiant. I, com a fermall final, ha tingut lloc el lliurament de premis.

La victòria final ha correspost a l'equip verd, format per Antonio Alandí, Beatriz García de la Fuente, Juan García Esquerdo, Elia García Marco, María García Martí, Javier León, Adolfo López, Carles Marí, Hashim Raça i Ángela Rojas, els qui han aconseguit una tableta i la possibilitat -molt real- d'un contracte en un futur immediat (en l'edició de 2015, un total de 34 alumnes van ser incorporats a les empreses).

Per la seua banda, les multinacionals es porten un book amb l'expedient de tots els universitaris participants. 100 històries de talent que auguren una projecció imparable.

Notícia UPV TV

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries