Càtedra QUAES

David Moratal (ETSEI-UPV) dirigeix un projecte per a fomentar la transferència de coneixement en bioenginyeria, biotecnologia i bioinformàtica

[ 31/10/2016 ]
Càtedra QUAES

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora, i la secretària del Patronat i responsable de l'Àrea de Coneixement de la Fundació QUAES, Míriam Pastor, han ratificat l'acord de col·laboració pel qual queda formalitzada la càtedra d'empresa Fundació QUAES.

La càtedra, dotada amb 30.000 euros de pressupost, està adscrita a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials (ETSEI-UPV) i la dirigeix David Moratal, professor del Departament d'Enginyeria Electrònica de la UPV.

Aquesta iniciativa naix per donar suport a les àrees de la bioenginyeria, la biotecnologia i la bioinformàtica, amb l'objectiu de formar i potenciar la recerca en imatge, genètica i genòmica, i amb la voluntat d'avançar cap a diagnòstics cada vegada més precisos.

Divulgació, transferència de coneixement i recerca

Moratal ha explicat que "la idea és que la càtedra gire al voltant de tres eixos principals: divulgació, transferència de coneixement i recerca. A partir d'aquestes pretenem dotar-la d'activitats que ens permeten fer difusió d'aquest coneixement, donar suport a la transferència i facilitar col·laboracions científiques, sempre amb la idea de treballar en l'àmbit del diagnòstic clínic basat en imatge i genètica".

En aquest sentit, Míriam Pastor ha comentat que "volem compartir el coneixement, tant el de la universitat com el nostre, perquè creiem que, si l'ajuntem, és molt més important. Amb aquest objectiu farem jornades divulgatives, seminaris i taules redones a més de, per descomptat, fomentar la recerca".

Així mateix, Pastor ha indicat que la signatura d'aquest acord obri les portes a la possibilitat que "alumnes de la UPV puguen fer pràctiques a les nostres instal·lacions".

La biomedicina, en ràpid ascens

D'altra banda, el rector de la UPV ha destacat "l'important i ràpid ascens que està tenint la biomedicina com a activitat investigadora", al mateix temps que ha qualificat d'"aliança fantàstica" la unió de la UPV i la Fundació QUAES per a la "formació d'estudiants en un àmbit molt reconegut".

Una nova forma d'investigar que conjumina la veu del pacient, el diagnòstic de precisió i el rigor de les universitats

La Fundació QUAES és una organització biomèdica sense ànim de lucre que impulsa la recerca mèdica, implicant-hi tant científics i professionals de la medicina com els mateixos pacients i els familiars d'aquests. La Fundació aporta una nova forma d'investigar, tot conjuminant la veu del pacient, el diagnòstic de precisió i el rigor de les universitats.

Prop de mig centenar de càtedres

Amb aquesta signatura, ja són prop de 50 les càtedres i aules d'empresa que la UPV té vigents en l'actualitat. D'aquesta manera, la UPV formalitza una col·laboració qualificada, àmplia i duradora amb empreses i institucions per potenciar les relacions de la Universitat amb l'entorn socioeconòmic i, alhora, incrementar l'oferta d'activitats en diferents camps del coneixement, dirigida tant a alumnes com a professors.

Notícia UPV TV

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries