Chào mung ban!

La UPV, 6a universitat que més estudiants d'intercanvi rep d'Europa, dóna la benvinguda als seus alumnes estrangers

[ 23/09/2016 ]
Chào mung ban!

Chào mung ban! (benvinguts, en vietnamita). Amb aquest missatge als quatre estudiants arribats des del país més oriental de la península de la Indoxina, la Universitat Politècnica de València (UPV) vol donar la benvinguda als 1.207 estudiants que aquest semestre s'incorporen des de fora d'Espanya a les seues escoles i facultats.

Perquè el seu aterratge siga el més còmode possible, i la seua estada a València profitosa i de grat record, la UPV ha celebrat una jornada de benvinguda en la qual als nouvinguts i nouvingudes se'ls ha informat de com poden moure's amb facilitat dins i fora de la UPV, com també dels serveis que poden necessitar.

El 2016-2017, la UPV rebrà 2.074 alumnes d'intercanvi, un 5% més que el curs anterior

Internacionalment reconeguda com una de les referències continentals quant a mobilitat estudiantil, la UPV és la sisena universitat d'Europa que més alumnes d'intercanvi rep i la setena que més n'envia.

No en va, sumant als 1.207 estudiants que inicien el curs aquest mes els 871 que arribaran a la UPV per al segon quadrimestre, la institució que presideix Francisco Mora acollirà, en total, 2.074 alumnes durant el present curs acadèmic 2016-2017, un 5% més que l'anterior.

1.419 convenis amb 727 universitats de 65 països

La majoria dels estudiants citats participa en el programa Erasmus+, sens dubte, el més consolidat quant a mobilitat internacional, i en la seua extensió, l'Erasmus K107, el paraigua sota el qual es duen a terme els intercanvis fora de la Unió Europea. No obstant això, cada vegada són més els països que despleguen les seues pròpies iniciatives en aquest àmbit.

María Boquera, directora de l'Àrea d'Intercanvi Acadèmic de la UPV, ha destacat que "en total, comptem amb 1.419 convenis signats amb 727 universitats de 65 països. A Europa, som la sisena institució que més alumnes rep i la setena que més n'envia. I al nostre país, som una de les universitats amb més color internacional. De fet, un 7,7% dels nostres alumnes són estrangers, per damunt de la mitjana de les politècniques espanyoles (6,5%), del conjunt de les valencianes (4,1%) i de les presencials espanyoles (3%)".

Itàlia (213), Alemanya (186) i França (117), els països que més alumnes envien a la UPV

Els països des dels quals arriben més alumnes a la UPV són: Itàlia (213), Alemanya (186), França (117), Polònia (61), Bèlgica (43) i Holanda (40). També hi ha una important presència d'alumnes britànics (25), finlandesos (22), noruecs (22), suecs (21), xilens (20), austríacs (20), mexicans (18), txecs (16), turcs (16), romanesos (15), suïssos (13), colombians (13), hongaresos (12), portuguesos (11) i ucraïnesos (11).

Un cas singular és el dels quatre universitaris sirians que han començat la seua estada a la UPV gràcies al programa ASSUR, finançat per la Unió Europea i que, el 2015, ja va facilitar la presència de cinc alumnes sirians en la institució que presideix Francisco Mora.

Estudiants del Japó, Brasil, Singapur, Algèria, Bhutan, Letònia, Cuba, Islàndia, Vietnam, Israel, Corea del Sud, Xina o Austràlia, també presents

Així mateix, amb mobilitats facilitades per programes com el citat Erasmus K107, Euroinkanet, Mayanet, EBW+, Pronabec, Mescyt, la Fundació Carolina o PROMOE, són molts els alumnes que arriben a estudiar a la UPV des dels llocs més diversos del planeta.

No en va, la UPV també comptarà aquest curs 2016-2017 amb alumnat de països com ara l'Argentina, el Canadà, Taiwan, Hondures, Eslovàquia, el Japó, el Brasil, Singapur, Algèria, Bhutan, Letònia, Cuba, Islàndia, el Vietnam, Guatemala, Dinamarca, Israel, l'Equador, el Paraguai, Bolívia, Rússia, l'Uruguai, el Perú, Moldàvia, Corea del Sud, Grècia, Eslovènia, la Xina, Irlanda, la República Dominicana o Austràlia.

PROMOE, el programa propi de la UPV

Una part significativa d'aquests participa en aquesta mobilitat estudiantil gràcies al PROMOE, el programa propi de què disposa la UPV des de fa ja uns quants anys, i que permet enviar i rebre alumnes dels Estats Units, la Xina, el Canadà, Corea del Sud, Taiwan, Austràlia o el Japó, entre altres. Així, el 2016, més de 260 estudiants estrangers estudiaran a la UPV gràcies a aquesta iniciativa, que es finança amb fons propis de la institució.

De fet, tant aquesta com d'altres accions, fruit de l'esforç i mostra del compromís de la institució, han permès que, en els últims anys, la UPV s'haja convertit en una universitat referent en mobilitat nacional i internacional, i no sols en l'àmbit estudiantil, sinó també per al professorat i el personal d'administració i serveis.

Notícia UPV TV

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC