Biciescola 2016

No t'atreveixes a circular amb bici per la ciutat? Apunta't gratis a les rutes ciclistes de la UPV i coneix-ho tot sobre preferències de pas, marcar les maniobres, peces reflectores.

[ 12/09/2016 ]

Segons una enquesta interna, el 14% dels usuaris habituals de cotxe que estarien disposats a utilitzar la bicicleta per a venir al campus de Vera no ho fa per la inseguretat que li genera el trànsit intens de la ciutat. Puc circular per la vorera amb la bici? És obligatori l'ús del casc? He de cedir el pas als cotxes en el passos de vianants? He de portar un jupetí reflector? Poden llevar-me punts del carnet si comet una infracció? Són molts els dubtes que sorgeixen amb les actuals normes de trànsit que afecten els i les ciclistes.

La Unitat de Medi Ambient, en col·laboració amb l'autoescola Jordá, ha organitzat dues rutes ciclistes per a aprendre a circular amb bicicleta per l'asfalt urbà, resoldre dubtes i agafar confiança amb el trànsit de la ciutat. Les marxes es realitzen amb l'acompanyament de dos monitors que obrin i tanquen els grups. Durant el recorregut es duen a terme una sèrie de parades per a escenificar situacions reals de la circulació i explicar les normes viàries que regeixen en cada cas.

Ruta pel jardí del Túria i passeig per l'horta

La primera ruta es duu a terme el divendres 16 i proposa un itinerari circular de poc més de 13 km pel jardí del Túria per a iniciar-se en el ciclisme urbà. La segona eixida, d'una mica més d'11 km, està prevista per al dijous 22 i realitzarà un passeig per l'horta. Ambdues activitats tenen una durada aproximada de dues hores.

Si tens interès a participar, has de donar-te d'alta en l'enllaç que figura a peu de pàgina. Amb aquesta finalitat, has de ser membre de la comunitat universitària de la UPV, i disposar d'una bicicleta i un casc. Les places són limitades i s'adjudicaran per rigorós ordre d'inscripció.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC