Champi Team Women Racing

La UPV signa amb Champi Herreros un conveni de col·laboració per a afavorir la presència femenina en l'alta competició

[ 28/04/2016 ]
Champi Team Women Racing

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora, i l'excampió del món de motociclisme Manuel Champi Herreros han signat un acord de col·laboració que té com a objectiu afavorir la incorporació de les dones al món de l'alta competició.

Herreros, director del Champi Team -que competeix en el campionat d'Espanya (Moto 2)- va crear el 2014 el Champi Team Women Racing, l'equip directiu esportiu i tècnic del qual està compost íntegrament per dones.

Enginyeres mecàniques, elèctriques o de telecomunicacions

Ara, amb la finalitat de promoure la incorporació femenina al món de l'alta competició (enginyeres mecàniques, elèctriques o de telecomunicacions, professionals de la comunicació i la gestió empresarial, etc.), l'excampió del món de 80 cc ha volgut comptar amb el suport de la UPV, les seues escoles i facultats, i, especialment, amb els grups d'estudiants que ja participen en proves internacionals universitàries del motor: EPSA MotoSport, Smash Raliy Team UPV, Formula Student UPV, IDF Eco-Marathon, Eco Custom i Motor UPV.

D'aquesta manera, a través del present conveni, es pretén potenciar el talent i les capacitats de les dones en tot tipus d'activitats relacionades amb les motos, a més de conscienciar la societat sobre la igualtat d'oportunitats i de reconeixements gràcies a la visibilitat que atorga l'alta competició.

El primer equip exclusivament femení de la història

Durant l'acte oficial de signatura, Herreros ha assenyalat que "a poc a poc, veiem que les dones es van involucrant cada vegada més en aquest esport. De fet, hi ha estudis que assenyalen que el 34% del públic assistent als circuits és femení".

"No en va", ha prosseguit l'expilot manxec, "el 2013, només el 7% dels usuaris de motocicletes eren dones. Un any després, ja eren el doble. S'estan generant noves tendències i nosaltres volem col·laborar a aquest canvi. Per això està sent un repte pioner i innovador engegar el primer equip íntegrament femení en la història del motociclisme mundial".

La innovació com a punt de trobada

Gestat en el marc de la Càtedra d'Innovació adscrita al campus de Gandia de la UPV, el seu director, el professor i investigador de l'Institut Universitari de Telecomunicació i Aplicacions Multimèdia José Marín-Roig, ha afirmat que en l'acord "han pesat també valors com la superació, el treball en equip i el compromís, elements que ambdues institucions compartim".

"De fet", ha afegit, "a la UPV ja tardàvem a tenir un conveni amb un equip d'alta competició en el món del motor, perquè, si en alguna cosa som forts, és precisament en aquesta disciplina".

El ganxo de l'alta competició del motor

L'escuderia de Champi Herreros té la seu principal en el box 28 del circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo (Xest), on el cap de setmana passat es van disputar les primeres cites del campionat del món de Moto 3 Júnior, de l'europeu de Moto 2 i de Superbike, i també la Kawasaki Z Cup, davant la presència de 16.000 aficionats.

Entre ells, es trobava Raquel Bartual, una alumna del Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge impartit al campus de Gandia de la UPV, que va ser convidada al box. Champi Herreros ha explicat que "va veure i va viure el ritme de la competició des de dins, l'ambient i l'esperit de companyonia, i li va agradar tant que ha decidit quedar-se".

Accions formatives, intercanvi d'experts i realització de pràctiques

Precisament a la recerca d'aquest objectiu, per a continuar sumant aficionades al motociclisme, el conveni es concretarà en la promoció de diverses accions, tant formatives com de recerca científica i desenvolupament tecnològic, així com també en l'intercanvi d'experts i la realització de pràctiques.

Notícia en UPV TV

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC