Entrevista Alumni UPV

Javier Juanes, enginyer de Camins per la UPV i cofundador de CASFID, ens explica les claus de l'èxit de la seua empresa dedicada al control d'accessos i de l'aforament i a la identificació mitjançant xips de radiofreqüència

[ 02/12/2015 ]
Entrevista Alumni UPV

En aquesta ocasió, entrevistem Javier Juanes, enginyer de Camins per la UPV i cofundador de CASFID, una empresa valenciana que utilitza un sistema nou i revolucionari per a controlar els accessos i l'aforament, i per a la identificació, en tota mena d'esdeveniments, sistema que, a través de la identificació per radiofreqüència, permet saber en temps real quanta gent hi ha dins d'un recinte i augmentar-ne la seguretat.

Javier, juntament amb el seu soci Joaquín Costa, enginyer de Telecomunicacions també per la Universitat Politècnica de València, són els creadors d'aquesta empresa pionera, per la qual han rebut ja 4 premis de rellevància en els àmbits de l'emprenedoria i la innovació en els menys de 10 mesos transcorreguts des que van decidir posar en marxa CASFID, al març del 2014.

En aquesta entrevista, parlem amb Javier perquè ens explique el seu cas d'èxit, l'evolució de l'empresa, els seus nous serveis i, sobretot, la seua experiència com a emprenedor. De fet, l'any 2007 va iniciar la seua activitat professional fundant Limix Programari, empresa de disseny de programari per al sector de l'automoció, especialitzada en datació de vehicles i optimització logística, amb més de 100 clients actius i un volum anual d'usuaris de prop de 2 milions, que és l'empresa capdavantera en aquest sector.

-Vau fundar fa poc CASFID. Com va sorgir la idea?

Tant el meu soci Joaquín Costa (enginyer de Telecomunicació per la UPV) com jo som uns amants de les noves tecnologies, i després de mesos investigant sobre sistemes d'identificació per radiofreqüència ens vam adonar de les necessitats que hi havia per cobrir en la societat i com nostra tecnologia podia aportar solucions a moltes d'aquestes.

-Heu rebut diferents premis a l'emprenedoria i a la innovació. A què us dediqueu? Què us fa diferents?

És cert que hem rebut diversos reconeixements, com ara el Premi al Millor Projecte Innovador de la Comunitat Valenciana, atorgat per Emprenjove. Això no obstant, els premis d'emprenedoria no són res més que un reconeixement al gran esforç que estem fent. Som una empresa molt jove, amb poc més d'un any en funcionament, i estem molt orgullosos de tot el que hem aconseguit en aquests mesos.

El nostre punt fort és la innovació i el desenvolupament de tecnologies d'identificació de persones; ens centrem en sistemes automàtics capaços de controlar fluxos i aforaments en recintes delimitats en temps real... aplicant-ho a la vida real, posem per exemple en un gran esdeveniment musical, com ara un festival.

Des d'IDASFEST -la nostra línia de negoci orientada a esdeveniments d'oci- inserim un xip de radiofreqüència a l'interior de les polseres i la nostra tecnologia d'identificació és capaç de calcular amb total precisió quanta gent hi ha al recinte. Aquestes dades es transmeten en temps real als cossos i forces de seguretat de l'estat, els quals van comprovant que no s'incomplisca la legislació vigent. Gràcies a això s'eviten els excessos d'aforament, i tragèdies com l'ocorreguda fa uns anys al Madrid Arena.

-Quin és el vostre valor afegit?

El valor afegit que presenta la nostra tecnologia és la innovació, però sobretot la forma que tenim d'integrar-la amb els serveis que oferim als nostres clients. Per exemple, en congressos i activitats formatives, gràcies a la identificació de persones per radiofreqüència, podem oferir tècniques de comunicació 2.0, com ara la comunicació bidireccional ponent-oïdor.

A més, la nostra contínua ampliació de noves línies de recerca està fent que ens obriguem pas cap a nous mercats que abans ni ens imaginàvem, de sectors molt diversos com són la medicina o l'automoció, en els quals prevalen la seguretat, l'agilitat i les noves tecnologies.

-Has sigut alumne de la UPV; quins records guardes especialment de la teua etapa universitària?

Són molts anys els que passes a la universitat, i més enllà de la formació purament acadèmica, jo em quede amb la manera com la universitat és capaç d'obrir-te la ment, fer-te pensar en nous reptes i fer-te capaç de veure que tot és possible. Això sí, amb il·lusió, treball i esforç.

-Què n'esperes, d'Alumni UPV? Què creus que et pot aportar formar part d'aquest col·lectiu?

El món professional especialitzat no pot viure al marge de la universitat, igual que la universitat no pot viure al marge de l'empresa ni de la societat, i és ací on es fa necessari mantenir un contacte fluid i directe entre els professionals titulats i la institució acadèmica que els ha format.

Allò que jo espere d'Alumni és que continuen fent possible la interacció entre antics alumnes que hem passat per la universitat i aquesta institució, facilitant l'ocupació als seus estudiants, col·laborant amb les empreses i acostant la universitat a la societat.

-Què diries als alumnes i titulats de la UPV perquè puguen veure's reflectits en tu?

Que lluiten per la seua formació, per allò que alguna vegada hagen somiat, i que creguen que seran grans professionals. Encara que l'etapa econòmica per què estem passant no és senzilla, les oportunitats hi són. Tan sols cal cercar-les. o crear-se-les.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC