Guardó d'Arquitectura

Quatre estudiants de l'ETSA de la UPV guanyen el concurs internacional d'idees Site Lake Baths amb una proposta que empra només aigua i formigó

[ 24/11/2015 ]

L'equip format per Álvaro Olivares Peralta, Sevak Asatrián, Esther Sanchis Llopis i Eduardo Sancho Calzada, estudiants de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la Universitat Politècnica de València (ETSA-UPV), s'ha proclamat vencedor del concurs internacional d'idees Site Lake Baths, dotat amb 2.000 euros de premi.

La seua proposta per a la creació d'uns banys emprant únicament aigua i formigó, a la Serra da Estrela portuguesa, ha sigut la més valorada pel jurat internacional del certamen, integrat per representants de Fran Silvestre Arquitectos (Espanya), WE Architecture (Dinamarca) i Mauro Turin Architectes (Argentina/Suïssa).

Contundent, precís, atemporal, sobri, elegant i emocional

Per al jurat, "el projecte resol d'una manera contundent i precisa la relació dialèctica entre allò artificial i allò natural, alhora que proposa una gran claredat funcional i constructiva".

En la seua resolució, ha destacat també "la diversitat d'ambients d'enorme riquesa espacial generada" i "el valuós component atemporal i emocional", així com "la senzillesa, la sobrietat i l'elegància".

Un volum de presència mínima emergeix de les roques, entre la ruta original i la riba del llac

Els guanyadors, per la seua banda, van cercar des de l'inici respectar al màxim "el paisatge d'erosió glacial de Lagoa Comprida, un lloc dibuixat solament per les roques i l'aigua. Més enllà de la presa, no ha existit mai activitat humana a les seues valls, i una sendera és actualment l'única manera de posar-se en contacte directe amb aquesta naturalesa".

Per això, "la proposta d'aquests banys abraça aquesta naturalesa, usant-ne només l'aigua i formigó. Es tracta d'un volum de presència mínima que emergeix de les roques, entre la ruta original i la riba del llac, on la llum s'uneix als materials per a donar forma als seus interiors".

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC