Quarta del món

Només el MIT, Harvard i la UC Berkeley superen la UPV en EdX, la plataforma de referència internacional en cursos en línia oberts i massius

[ 19/11/2015 ]
Quarta del món

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la quarta universitat del món en EdX, la plataforma de referència a nivell internacional en cursos en línia oberts i massius. La UPV queda tan sols per darrere de les fundadores -el MIT i Harvard- i de la UC Berkeley.

La UPV, que durant el 2015 ha impartit 31 MOOC en EdX, és a més la institució amb major creixement en cursos de la plataforma, i una de les més reeixides pel que fa a la taxa de finalització d'aquests, que hi és d'un 9,6%, molt per damunt del 5% (aproximadament ) de la mitjana.

La primera universitat de parla hispana que participa com a ponent en EdX Global Forum

Vicent Botti, vicerector de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions UPV, ha afirmat que, "com a fruit d'aquests resultats, hem adquirit una reputació que ha motivat que hàgem sigut la primera universitat de parla hispana convidada a participar com a ponent en l'EdX Global Forum celebrat el passat 9 de novembre a la Universitat de Georgetown."

Allí, Botti va participar com a ponent en el panell "Missió possible: models de sostenibilitat", en el qual es va debatre sobre els models actuals de producció de MOOC i es van plantejar les estratègies que cal seguir per a aconseguir-ne la sostenibilitat.

Al costat del vicerector de la UPV, hi van estar presents Vincent Price, rector de la Universitat de Pennsilvània; Wendy Cebula, presidenta i COO (directora d'operacions) d'EdX; Peter Høj, president i vicerector de la Universitat de Queensland; Sushil Vachani, director de l'Institut Indi de l'Empresa de Bangalore; i John Wilton, vicerector d'Administració i Finances de la UC Berkeley.

Referent en la producció de continguts i per la qualitat dels seus cursos

En aquest fòrum, diversos representants de les universitats més prestigioses del món van destacar l'excel·lència dels cursos MOOC de la UPV pel que fa a les eines de producció i metodologies de creació de vídeos docents, i també quant als plans de formació del professorat i l'estructura d'explotació, de manera que aquesta Universitat "ara mateix és un referent de sostenibilitat en la producció de cursos en línia", destaca Botti.

A més d'impartir cursos en EdX, la UPV té la seua pròpia plataforma, UPVx, on al llarg del 2015 ha oferit un total de 41 cursos, entre els quals hi ha els 31 impartits en la plataforma internacional.

Més de 350.000 inscripcions en els cursos UPV entre EdX i UPVx

"La visibilitat que aquest projecte aporta a la nostra Universitat és enorme", indica Botti. "No debades, enguany hem tingut, fins avui, 13.774 inscripcions en UPVx i 185.254 en EdX. En total, des del principi de la iniciativa, hem arribat a 359.639 inscripcions en els nostres cursos."

En aquest aspecte, cal destacar el curs d'espanyol inicial per a angloparlants, que té, en l'actualitat, més de 60.000 persones inscrites. D'altra banda, també cal remarcar que 60 docents de la UPV han contribuït directament a l'èxit actual del projecte.

La temàtica dels cursos impartits comprèn des d'habilitats generalistes, com són Excel o Cercar en Internet, fins a cursos d'especialització, com per exemple Xarxes de Difracció en Fibra Òptica o Reptes de l'Agricultura en el Segle XXI, a més dels cursos d'anivellació de Física, Química i Matemàtiques.

Objectiu: 100 MOOC a la fi del 2017

Ara, l'objectiu marcat és aconseguir la quantitat de 100 MOOC a la fi del 2017, a més de "continuar el nostre Projecte Classe Inversa, que durant el curs 2015-2016 s'està aplicant en més de 250 assignatures de grau i màster, en el qual participen més de 300 professors de la UPV, i que està tenint molt bona acollida entre els nostres alumnes", conclou Botti.

Notícia UPV TV

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries