El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de València ha aprovat una modificació parcial del reglament electoral d'aquesta institució acadèmica per a permetre la implantació, per primera vegada, del sistema de vot electrònic en les eleccions de renovació dels representants dels estudiants en els diferents òrgans col·legiats: Claustre Universitari; juntes d'escola i facultat; consells de departament i d'institut universitari d'investigació, i Comitè de Direcció de l'Escola de Doctorat.
L'emissió i l'escrutini de vots seran per mitjans electrònics
Per a aquests comicis que se celebren anualment, s'ha acordat eliminar la votació presencial i el vot anticipat, com era habitual fins ara. En el seu lloc, els estudiants de la UPV podran emetre el vot des de qualsevol lloc i a través de qualsevol dispositiu informàtic amb connexió a Internet (ordinadors, telèfons mòbils, tauletes, etc.), utilitzant una contrasenya que la Universitat facilitarà a cada elector per correu electrònic abans de la votació. Amb aquesta, podran accedir a una plataforma informàtica habilitada amb aquesta finalitat a través de la web de la UPV, on, mitjançant passos senzills, podran realitzar l'elecció, a colp d'un clic; tan sols hauran de clicar sobre el nom del candidat o candidata elegit. A més, podran comprovar que el vot s'ha emès i registrat correctament.
Amb aquest sistema, a més d'agilitar el procés electoral i el recompte de vots, que es realitzava fins ara manualment, s'eliminen les tradicionals paperetes en paper, amb el consegüent benefici mediambiental que suposa aquesta mesura i un important estalvi de recursos tecnològics, humans i econòmics, ja que cada any es repeteix aquest procés electoral.
És per això que, en la línia establida pel Pla estratègic de la UPV 2015-2016, s'ha plantejat la introducció del vot electrònic, sent la primera vegada que els alumnes d'aquesta Universitat fan ús d'aquest nou sistema de votació, i la primera vegada també que s'utilitzarà dins d'un procés electoral a la UPV. Aquesta nova modalitat afectarà només la fase de votació i escrutini, i la resta del procediment es manté igual.
La proposta per a fer possibles aquestes eleccions a través d'Internet ha sigut presentada per la Secretaria General de la UPV, amb el suport de la mateixa Delegació d'Alumnes, que confia que l'ús del vot electrònic animarà, a més, a fomentar la participació estudiantil, ja que els alumnes tindran més facilitats i podran exercir el vot des de qualsevol lloc, sense necessitat de desplaçar-se al campus i amb sistemes informàtics que estan acostumats a utilitzar diàriament.
Calendari electoral
En la mateixa sessió del Consell de Govern -la primera del curs acadèmic 2015-2016- també s'ha aprovat el calendari electoral per a aquests comicis. El període de votació electrònica s'obrirà a partir de les 10 h del dimecres 14 d'octubre i conclourà el divendres 16, a les 14 h. La proclamació provisional de resultats es donarà a conèixer al final de l'horari de votacions. Els dies 19 i 20 d'octubre estarà obert el termini de reclamacions, i el 23 es procedirà a la proclamació definitiva dels candidats electes.
Tota la informació i documentació sobre el procés electoral es pot consultar en la pàgina web de la Secretaria General de la UPV. En l'apartat Eleccions de la intranet, els estudiants poden consultar el cens, el reglament electoral i informar-se sobre com s'emet el vot i es procedeix a la votació.
Notícies destacades