Innovació i molt talent

Bosco Soler i Jesús García, guanyadors del Programa YUZZ de la UPV, acosten el seu negoci a Silicon Valley

[ 14/09/2015 ]
Innovació i molt talent

El projecte Artee, promogut per Bosco Soler i Jesús García, ha sigut triat com la millor idea del Centre YUZZ de la Universitat Politècnica de València i ha obtingut una plaça per a viatjar durant una setmana, del 29 d'octubre al 4 de novembre, a Silicon Valley, la meca de la innovació mundial.

El jurat ha seleccionat aquest projecte com el millor del Centre YUZZ de la UPV, en el qual 25 joves emprenedors han seguit un programa de formació durant 5 mesos.

Bosco Soler i Jesús García, juntament amb les altres 41 joves promeses de l'entorn tecnològic nacional, es desplaçaran a Silicon Valley per conèixer de prop el major ecosistema d'emprenedoria i innovació del món. Visitaran empreses de gran rellevància internacional com són Google, LinkedIn, Facebook o Hewlett Packard i rebran formació en prestigioses universitats com Berkeley o Stanford.

A més, podran conèixer l'Spain Tech Center (STC) -¿impulsat per Banco Santander, ICEX i Red.es-, la meta del qual és facilitar la implantació de PIME de base tecnològica espanyola en un dels entorns més dinàmics i competitius del món.

El 6 de novembre, a la Ciudad Grupo Santander, els 42 joves presentaran les seues idees davant un jurat integrat per representants de Banco Santander, CISE i entitats col·laboradores del Programa YUZZ. Els tres millors emprenedors rebran una dotació econòmica (30.000, 20.000 i 10.000 euros) perquè puguen accelerar els seus projectes.

Artee (www.smarte.es), el projecte guanyador del Centre YUZZ de la Universitat Politècnica de València, és una aplicació mòbil que aprofita la tecnologia de localització en interiors per millorar i ampliar l'experiència dels visitants de museus i centres artístics i culturals; crea una unió simbiòtica entre la sala, l'artista i el visitant, cosa que dóna lloc a un nou concepte i experiència d'art social, assistit i interactiu.

Bosco Soler i Jesús García, els joves emprenedors responsables del projecte, són titulats per la Universitat Politècnica de València en Arquitectura i Enginyeria Informàtica, respectivament. A més de desenvolupar el projecte que ha resultat guanyador, treballen dia a dia en la seua empresa Green Cube Design, un estudi de disseny, comunicació i desenvolupament web.

YUZZ, una aposta per la innovació

El projecte YUZZ s'inicià l'any 2009 amb dos centres, un a Barcelona i un altre a Madrid, com un viver tecnològic de grans idees. Des de llavors ha crescut de forma exponencial, i en aquesta nova edició, que dirigeix el Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE) amb el patrocini de Santander Universidades, ha arribat a comprendre 41 centres YUZZ repartits per tot Espanya, amb la participació de prop de 900 joves emprenedors.

Durant els cinc mesos de durada del programa, els joves emprenedors han disposat del suport d'una xarxa de més de 200 experts professionals, de formació empresarial, d'assessories, de tutories personalitzades, d'una plataforma de treball col·laboratiu en línia, i d'espai per a desenvolupar els seus projectes.

YUZZ té a més la col·laboració de més de 60 entitats locals i el suport d'altres entitats i organitzacions a nivell nacional com són Indra, Secot, la Fundació Princesa de Girona, la Fundación INCYDE, INTEL, Red Emprendia i Tuenti, que fan possible que el programa es desenvolupe en 41 ciutats amb centres de formació propis de cada localitat.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella