ECED 2015

La UPV reuneix més de 90 responsables de 18 països en la VII Convenció Europea de Degans d'Enginyeria

[ 27/03/2015 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha acollit aquesta setmana l'ECED 2015, la VII Convenció Europea de Degans d'Enginyeria (7th European Convention of Engineering Deans), que ha reunit més de 90 responsables inscrits de 18 països diferents, amb l'objectiu d'abordar els reptes de l'ensenyament de les enginyeries en el context global del nou segle.

Durant dos dies, dijous i divendres, els degans i directors de les millors escoles d'Europa -la Tècnica de Delft (Països Baixos), el College de Dublín (Irlanda), el Tech College d'Aalborg (Dinamarca), la Universitat de Lund (Suècia), el BME de Budapest (Hongria), el KTU de Kaunas (Lituània), etc.- han compartit experiències i han tractat els temes clau per a la millora d'estratègies i resultats de l'educació superior en enginyeria.

Avalada per la SEFI i la CESAER

La cita, a més, està avalada per les dues associacions europees més importants del sector: la Societat Europea per a la Formació d'Enginyers (Société Européenne pour la Formation des Ingénieurs, SEFI) i la Conferència Europea d'Escoles per a la Formació i la Recerca de l'Enginyeria Avançada (Conference of European Schools for Advanced Engineering Education and Research, CESAER).

La inauguració de l'ECED 2015, entre altres, va comptar amb la presència de Francisco Mora, rector de la UPV, i Enrique Ballester, director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED-UPV).

Mora va destacar "el luxe de tenir junts tants responsables d'universitat. Gràcies a tots pel vostre temps. Estic segur que a les vostres universitats us troben a faltar i que heu deixat un munt d'assumptes pendents per acudir a aquesta trobada, però val la pena estar avui ací discutint sobre el futur de l'ensenyament de les enginyeries. El segle XX va ser el temps de la formació tècnica i el segle XXI serà el de les competències i les capacitats operatives".

Guy Haug, Francisco Michavila, Kamel Hawwash, Mads Nygard i Peter J. Goodhew, entre els ponents d'excepció

L'ECED 2015 ha comptat amb la participació de Guy Haug, doctor en Ciències Polítiques a Alemanya i un dels pares de l'espai Bolonya, i de Francisco Michavila, director de la Càtedra UNESCO de Gestió i Política Universitària.

A més, en les sessions, han intervingut Kamel Hawwash, president de la SEFI, i Mads Nygard, màxim mandatari de la CESAER. Juntament amb aquests, un altre dels ponents més esperats era Peter J. Goodhew, exdegà de la Universitat de Liverpool i autor del llibre Teaching Engineering, que ha parlat de l'aprenentatge mesclat (o combinat) i les seues necessitats ("What goes into blended learning?"). Goodhew ha revolucionat l'Escola d'Enginyeria de Liverpool amb l'engegada del Laboratori d'Aprenentatge Actiu (Active Learning Lab, ALL).

Referent europeu

L'ECED és una reunió anual convertida ja en un referent per a les millores de les polítiques europees relacionades amb l'educació i la recerca en enginyeria, que permet conèixer les experiències en innovació educativa de la resta d'escoles europees, amb la finalitat de conjuminar esforços i presentar projectes comuns. La convenció està dirigida a rectors, degans i directors de l'àmbit de l'enginyeria de tot Europa.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom