Elit internacional

La UPV, referent europeu en MOOC, entra a formar part d'edX, la plataforma de cursos en línia oberts i massius més prestigiosa del món

[ 20/11/2014 ]
Elit internacional

La Universitat Politècnica de València (UPV) és des d'avui un nou membre d'edX, la plataforma de cursos en línia oberts i massius (MOOC en les sigles en anglès) més prestigiosa de tot el món.

Amb motiu d'aquesta consolidació oficial en l'elit internacional de la docència lliure en línia, edX oferirà l'any 2015 vint cursos de la UPV, alguns dels quals ja estan inclosos en l'oferta MOOC de la UPV, i d'altres són de nova creació. La idea, però, és no aturar-se ací. Així, per al final del 2016, la previsió és arribar, com a mínim, als 40 MOOC de la UPV en edX.

Una selecció mundial que inclou universitats del prestigi de Harvard, el MIT i Berkeley

Vicent Botti, vicerector de les Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions de la UPV, ha destacat que "entrar en edX significa estar amb les universitats més prestigioses del món, com ara, entre d'altres, la de Harvard, el MIT, la Universitat de Berkeley de Califòrnia, la Universitat de Kyoto i l'Institut Tecnològic de Zurich, totes situades entre les cent primeres en els rànquings de més reputació".

"Aconseguir que la UPV entre en aquest grup selecte" prossegueix Botti, "és el resultat d'anys de treball de professors i tècnics de l'Àrea de Sistemes d'Informació i Comunicacions (ASIC-UPV), un esforç que ens permet estar situats en l'elit de la formació en línia".

Així mateix, Botti ha posat l'accent principalment també en el fet que els cursos que imparteix la UPV estaran verificats per edX, "amb el valor afegit que això comporta per a la reputació dels nostres certificats".

La plataforma edX disposa de vora tres milions d'usuaris únics i més de sis milions d'inscripcions als seus cursos. La majoria dels estudiants són dels Estats Units -prop d'un 71%-, país seguit per l'Índia, el Regne Unit, la Xina, el Brasil, el Canadà i Espanya. Per sexes, el 67% dels usuaris són homes i el 33% dones, i la mitjana d'edat dels alumnes se situa en els 32 anys.

La UPV, líder nacional

Amb la incorporació a la plataforma edX, es referma el lideratge nacional de la UPV i la posició de referent europeu en l'àmbit dels cursos en línia massius. Al nostre país, la UPV encapçala l'oferta de MOOC, per davant de les altres universitats (seguida per la Universitat Nacional a Distància i la Universitat de Cantàbria). Més de 150.000 alumnes ja han fet ús de la plataforma UPVx, i més de 20.000 han completat algun curs.

Des del 2013, la UPV ha engegat més de 80 edicions dels seus MOOC, una xifra superior als oferits per tots els països europeus l'any passat amb l'única excepció del Regne Unit (85) i la mateixa Espanya (151), referent continental en aquesta classe d'oferta formativa.

En aquesta línia, durant les pròximes setmanes l'oferta d'upvx.es s'ampliarà amb dos cursos nous: Fonaments d'electromagnetisme per a estudiar enginyeria, que començarà l'1 de desembre, i Reaccions químiques i càlculs estequiomètrics, que començarà el dia 8 del mateix mes.

Present en la creació de la plataforma experimental multilingüe MOOC EMMA

Finalment, cal destacar també que la UPV participa des d'aquest curs -juntament amb altres set universitats europees- en una plataforma experimental multilingüe de MOOC, denominada EMMA, finançada per la Unió Europea.

La UPV ofereix en aquesta plataforma dos dels deu cursos de l'edició d'inici - Cerques en Internet i Excel 2010-, i aporta, a més a més, la tecnologia que permet la transcripció i traducció dels cursos en els diversos idiomes inclosos.

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries