Càtedra Smart City

La UPV, a través de l'EPSA, i l'Ajuntament d'Alcoi desenvoluparan un projecte de ciutat intel·ligent per a la localitat alacantina

[ 12/11/2014 ]

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora; la directora de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (EPSA), Georgina Blanes, i l'alcalde de la localitat alacantina, Antonio Francés, han signat un acord de col·laboració pel qual queda formalitzada la Càtedra d'Empresa Smart City.

Adscrita a l'EPSA i dirigida per Manuel Llorca, professor del Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors (DISCA de la UPV), la Càtedra Smart City té per finalitat desenvolupar un projecte de ciutat intel·ligent que incloga l'engegada de diverses plataformes de serveis i una base de dades integrada en tots els processos clau de la ciutat d'Alcoi.

En concret, s'han descrit fins a set línies de treball relacionades amb la mobilitat, el medi ambient, l'accessibilitat, l'esport i l'educació, les noves tecnologies, la transparència i la participació ciutadana.

Integra els estudiants de l'EPSA perquè participen en el projecte

Durant l'acte protocol·lari de la signatura, Francisco Mora ha assenyalat que "aquest acord és el resultat d'uns quants anys de col·laboració i bon fer amb l'ajuntament, en els quals diversos grups de recerca de l'EPSA han desenvolupat aplicacions que la corporació ha valorat positivament de cara a aquesta transparència cap als ciutadans. Ara, tot això es formalitza en una càtedra que integra també els estudiants perquè participen i aporten les seues idees al projecte Smart City".

Per la seua banda, Antonio Francés s'ha mostrat molt satisfet amb l'acord: "L'objectiu és gestionar la informació i aplicar el coneixement per a millorar la vida dels nostres ciutadans. Hem dipositat tota la nostra confiança en aquesta càtedra que, sens dubte, contribuirà al procés de transformació que estem vivint a Alcoi".

Finalment, Manuel Llorca, ha indicat que "la idea és cercar solucions per a la vida a la ciutat, identificar les dificultats, fer proves i aplicar les respostes a la ciutat com si es tractara d'un laboratori. I, a partir d'ací, que empreses privades -ja existents o que puguen sorgir al si de la universitat- puguen desenvolupar els projectes i, sobretot, exportar-los a altres localitats perquè Alcoi es convertisca en un referent de futur".

30.000 euros destinats a múltiples iniciatives

La càtedra d'empresa està dotada amb 30.000 euros aportats pel consistori, que es destinaran a múltiples iniciatives: convocatòria de premis a projectes finals de grau i concursos d'idees; organització de conferències, seminaris i tallers; promoció de pràctiques en empreses; desenvolupament de línies de recerca conjunta; realització de tesis doctorals, etc.

30 càtedres i aules d'empresa

En total, són 30 les càtedres i aules d'empresa que la UPV té vigents en l'actualitat. D'aquesta manera, la universitat formalitza una col·laboració qualificada, àmplia i duradora amb les empreses i les institucions locals, amb la finalitat de potenciar les seues relacions amb l'entorn socioeconòmic i incrementar l'oferta d'activitats, en diferents camps del coneixement, dirigida tant a alumnes com a professors.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella