El seu pensament en 5 frases

Coneix la seua manera de pensar a través d'algunes de les seues declaracions més significatives a diversos mitjans de comunicació espanyols

[ 23/10/2014 ]

"Qui critica la química és perquè no l'entén" (El Confidencial)

Corma no comparteix el pensament que la química és dolenta, en contraposició a la natura com una cosa bona: "És veritat que hi ha aquesta opinió, però qui critica la química és perquè no l'entén. La realitat és que tot és química. Hi ha substàncies químiques naturals molt perjudicials i d'altres d'artificials que són beneficioses. El que ocorre és que a voltes hi ha accidents, que es magnifiquen i no s'expliquen bé, i la gent es queda amb aquella idea equivocada que la química és dolenta i perillosa, quan és com tot, depèn de com s'use".

"Hem de fomentar l'estalvi energètic i l'ús eficient dels hidrocarburs fòssils, perquè en els pròxims 20 anys continuarem depenent en gran mesura d'aquests" (UPV)

"En el tema energètic, en els pròxims 20 anys seguirem depenent en gran manera dels hidrocarburs fòssils. Així doncs, hem de fomentar l'estalvi energètic i l'ús eficient d'aquests recursos, i evitar en la mesura que siga possible els productes contaminants. Al mateix temps, hem de desenvolupar l'ús eficient de fonts alternatives d'energia com la solar, ja siga directament o indirectament a partir de la biomassa. Si som capaços d'utilitzar l'energia solar eficientment i, a partir d'aquesta, produir electricitat, podrem obtenir H2 a partir de l'aigua i disposar així d'un vector energètic excel·lent. A més, continuem mantenint l'esperança en el desenvolupament de la fusió nuclear controlada".

"Les retallades? Correm el risc de perdre una generació de científics, i tardarem molt a recuperar-nos" (El Mundo)

"Els governs han d'elegir, en temps de crisi, en què volen invertir. Es tracta de decidir quina posició volem mantenir en el món. Els països més avançats són els que inverteixen en investigació bàsica, perquè aquesta alimenta el desenvolupament industrial i genera riquesa. Aquest és el camí. El més greu és que no estem integrant els millors investigadors joves al sistema de la ciència i la tecnologia a Espanya. No estem creant ni les condicions ni els llocs perquè s'hi puguen incorporar".

"Hauria d'haver-hi més dones científiques, però anem en la bona direcció" (La Vanguardia)

"Actualment no n'hi ha poques, però hauria d'haver-ne més. El problema és que es premia gent que fa 40 anys que treballa en recerca, quan la dona no participava tant. Ara, a l'ITQ, hi ha un 60% de dones i un 40% d'homes, per la qual cosa anem en la bona direcció".

"El 10% millor dels llicenciats en Química o Enginyeria Química no té cap problema per a col·locar-se" (ITQ)

"En aquest moment, les empreses no són molt pròsperes, però en general les persones llicenciades en química o enginyeria química han tingut bona eixida. El 10% millor de l'alumnat no té cap problema per a col·locar-se. Després hi ha un altre percentatge que baralla i es col·loca. Al final, del que es tracta és d'estar en aquest 10% o almenys en el 30%. Això requereix esforç i és el missatge que hem de transmetre'ls. Aquest 10% de millors alumnes no són necessàriament els més intel·ligents. La intel·ligència és genètica, no depèn d'u, l'esforç sí".

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom