I Concurs d'Eficiència Energètica

La Càtedra d'Empresa Fulton, adscrita a l'ETSA, lliura 6.000 euros en premis a tres tesines de màster de la UPV

[ 10/09/2014 ]

La Càtedra d'Empresa Fulton, adscrita a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA) de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha lliurat 6.000 euros en premis corresponents al I Concurs d'Eficiència Energètica, en un acte al qual han assistit Vicente Mas, director de l'ETSA; Débora Domingo, sotsdirectora de Recerca de l'ETSA, i Josep Vicent Montagud, gerent de l'empresa Fulton.

Amb aquest concurs, la Càtedra Fulton vol donar suport a les iniciatives compromeses amb el bon fer en l'àmbit mediambiental, social i econòmic, a més de contribuir a mostrar els assoliments d'un sector involucrat en l'ús eficient de l'energia i els recursos naturals.

En concret, el concurs ha premiat els treballs que millor han seguit els criteris d'eficiència energètica quant a edificació, urbanisme, rehabilitació i recuperació de teixits urbans, tant de definició de la trama urbana com de l'espai públic.

El primer premi, dotat amb 3.000 euros, per a una tesina de Boris Véliz sobre Algar de Palància

El treball guanyador, dotat amb 3.000 euros de premi, té el títol All Ages City. Pla parcial del sector 8 del Pla general d'Algar de Palància i se centra en l'estudi d'aquesta població valenciana, situada al Camp de Morvedre i en la qual viuen uns 250 veïns.

Boris Véliz Gómez, titulat del Màster Universitari en Arquitectura Avançada, Paisatge, Urbanisme i Disseny, planteja en el seu treball una ciutat intergeneracional per a majors que albergue, principalment, grups de jubilats, i atenga les necessitats latents d'aquest col·lectiu.

En aquesta tesina, realitzada sota la direcció dels professors Alberto Peñín i Ángel Martínez Baldó, el jurat ha valorat la gran varietat d'aspectes considerats en la proposta, des dels condicionaments geogràfics, jurídics, econòmics, infraestructurals i socioculturals, fins a la fisonomia del paisatge que ha definit el tipus de treball.

Segons el jurat, la tesina "reflecteix un bon coneixement de la disciplina urbanística i un bon tractament del mitjà físic, les infraestructures, les dotacions i la població, com també del paisatge". A més, proposa una "gran aplicació dels sistemes passius, tant en l'urbanisme com en l'edificació, tendent a l'optimació de la despesa energètica".

Borja Badenes s'emporta el segon premi i Giuseppe Piovaccari, el tercer

El segon premi, dotat amb 2.000 euros, ha recaigut en la tesina Modelatge tèrmic d'un piló termoactiu i validació experimental, realitzada per Borja Badenes, de la qual el veredicte del jurat destaca "el gran coneixement de les bombes de calor acoblades al terreny en estructures de fonamentació com a forma de calefacció i refrigeració del terreny. El treball assoleix una millora de la transferència energètica en el camp de les estructures de fonamentació termoactives".

Finalment, Giuseppe Piovaccari ha obtingut el tercer guardó, dotat amb 1.000 euros de premi, amb el seu Estudi i anàlisi crítica dels habitatges construïts amb sistemes prefabricats en els anys 60 i 70 a l'Havana, Cuba. En aquest cas, el tribunal ha tingut en compte "la rigorosa modelització i l'estudi de l'envolupant en els edificis amb destinació a habitatges socials; l'anàlisi climàtica i d'entorn a l'Havana, i, especialment, la capacitat d'extrapolació del model de buits a altres països de l'Europa de l'Est".

La Càtedra Fulton

La Càtedra d'Empresa Fulton es va crear el 2012 amb l'objectiu de fomentar la seua relació amb la UPV, amb vista a impulsar l'eficiència energètica en l'edificació i l'urbanisme en el marc internacional de reducció del consum energètic i d'emissions de CO2, a més de la implantació de fonts d'energia renovables.

Des de la signatura de la càtedra, que presta especial atenció als aspectes de millora de les tecnologies vinculades a l'ús racional de l'energia i al desenvolupament de les renovables, ha dut a terme múltiples activitats de divulgació i suport a la recerca en aquest camp.

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades