2024 THE Impact Rankings

Times Higher Education reconeix la UPV entre les 200 universitats amb major impacte social i econòmic del món

[ 12/06/2024 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és una de les 200 universitats amb major impacte social i econòmic del món, i la millor d'Espanya -igualada amb altres 5 institucions acadèmiques del país-, la més destacada de les universitats tecnològiques nacionals i la número 1 de la Comunitat Valenciana en aquest àmbit. Així ho testifica 2024 THE University Impact Rankings, sisena edició de la classificació elaborada per Times Higher Education (THE).

El rànquing classifica les institucions d'ensenyament superior basant-se en el seu compromís amb els Objectius de desenvolupament sostenible (ODS), iniciativa impulsada per l'Organització de les Nacions Unides (ONU) el 2015.

En concret, THE calcula la posició global anual de cada institució combinant la seua puntuació en l'ODS 17 (Aliances per a aconseguir els objectius) amb les tres puntuacions més elevades que tinga en els altres ODS. Amb vista a la classificació general, la puntuació definitiva és una mitjana de les valoracions totals dels dos últims anys.

Dins de les primeres 100 posicions del món en tres ODS, i número 1 nacional en ‘Indústria, innovació i infraestructura’, i ‘Acció pel clima’

2024 THE University Impact Rankings reconeix la institució dirigida per José E. Capilla entre els primers 100 llocs mundials en tres ODS: el 8 (Treball decent i creixement econòmic), en el qual figura com la 31a millor universitat del món; el 13 (Acció pel clima), en el qual és la 33a, i el 9 (Indústria, innovació i infraestructura), en el qual ocupa el lloc 91.

En dos d'ells, tant en ‘Indústria, innovació i infraestructura’, com en ‘Acció pel clima’, la UPV és a més la millor universitat d'Espanya segons THE Impact Rànquings.

Així mateix, l'indicador, que en la present edició ha analitzat un total de 1.963 universitats (372 més que l'any anterior), inclou també la UPV entre els 200 primers llocs del món en l'ODS 4 (Educació de qualitat) i entre les 300 millors universitats del planeta en els ODS 6 (Aigua neta i sanejament) i 17 (Aliances per a aconseguir els objectius).

Cal recordar que els 17 ODS van ser formulats oficialment el 25 de setembre del 2015, dia en què l'ONU va aprovar l'Agenda 2030 sobre el desenvolupament sostenible incloent-hi 17 objectius globals per a erradicar la pobresa, protegir el planeta i assegurar la prosperitat. Cadascun té metes específiques que cal assolir durant aquests 15 anys.

La UPV, reconeguda internacionalment per tots els rànquings de primer nivell

La classificació realitzada per THE posa de manifest una vegada més l'excel·lència de la UPV, reconeguda per tots els rànquings internacionals de primer nivell.

No en va, en l’edició més recent, l'Academic Ranking of World Universities (ARWU, popularment conegut com el rànquing de Xangai), va qualificar la UPV com la millor politècnica d'Espanya, a més d'incloure-la, per 19è any consecutiu, entre les 500 millors universitats del món.

Així mateix, l'última publicació realitzada fins a la data del QS World University Rankings, va incloure la UPV al principi d'aquest mes entre les primeres 500 posicions del món per 13è any consecutiu, i la va assenyalar, a més, com la millor universitat de la Comunitat Valenciana.

Notícies destacades

Trens més silenciosos Trens més silenciosos
Un equip de la UPV guanya el premi Talgo a la Innovació Tecnològica amb un projecte que aconsegueix mitigar el soroll de rodadura ferroviari
UPV Sènior 2024-2025 UPV Sènior 2024-2025