Dibuixa la ciència per Nadal 2023

La UPV convoca l'onzena edició del concurs, amb l'objectiu d'acostar xiquets i xiquetes a la ciència i la tecnologia en el marc de la celebració de les festes nadalenques. El termini acaba l'11 de desembre

[ 28/11/2023 ]

El concurs Dibuixa la ciència per Nadal està dirigit a les filles i els fills del personal i de l'alumnat de la UPV, amb edats compreses entre els 3 i els 14 anys.

Per a participar-hi, han d'enviar un únic dibuix desde la web del concurs, del 27 de novembre a l’11 de desembre del 2023, en el qual estiguen presents els conceptes de "ciència" i "Nadal". Totes les il·lustracions es publicaran en la pàgina web del concurs .

Quatre categories per edats, amb dos premis cadascuna

S'hi estableixen quatre categories segons l'edat, i cadascuna té dos premis: l'un atorgat per votació popular (se podrà votar el 13 i 14 de desembre, a través de la web) i l'altre, per un jurat (15 de desembre, també via web). Tots els premis consisteixen en jocs de caràcter educatiu.

Com a agraïment per la seua participació i esforç, cada dibuix rebrà:

- Dues entrades dels cinemes ABC El Saler, en una sessió matinal UPV que tindrà lloc el dimecres 27 de desembre, a les 12 hores, per als i les participants del campus de Vera. Es podrà triar entre aquestes dues pel·lícules: "Wish" i "Aquaman i el regne perdut"

- Dues entrades de cinema, vàlides del 27 de desembre al 8 de gener, per als i les participants del campus d'Alcoi (Cinemes Axion) i de Gandia (ABC Gandia CC La Vital)

Els horaris i llocs per a arreplegar les entrades es comunicaran més endavant a través de la pàgina web del concurs i un correu electrònic a totes les persones participants.

A més, gràcies de nou a la col·laboració de Dideco (botiga especialitzada en joguets educatius), cada participant rebrà també un xec de descompte del 10% en jocs i papereria, i del 5% en literatura.

Les persones guanyadores es donaran a conèixer el 18 de desembre del 2023. Les il·lustracions poden ser utilitzades en diversos canals de la UPV per a felicitar les festes i difondre l'activitat científica de la institució. Alguns dels dibuixos guanyadors poden també usar-se en els opis digitals distribuïts pels campus de la UPV, amb el nom de l'autora o autor inclòs.

L'activitat està organitzada per l’Àrea de Comunicació de la Universitat Politècnica de València - Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i), amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats i respon també a la filosofia del projecte europeu Mednight Goes to School (Mednight GTS).

Imatge: “QuimiClaus", de Daniel Cuesta García, guanyador de l'edició de 2022 (premi del públic)

Nature Research Highlight Nature Research Highlight
Un estudi liderat per la UPV detecta la major fugida de metà registrada en un pou petrolífer
Ajudes menjador Ajudes menjador