Pla Estratègic 2023-2027

Sostenibilitat, Internacionalització, Rellevància, Vitalitat i Excel·lència... Coneix el nou pla de la UPV per als pròxims quatre anys

[ 16/12/2022 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha presentat el seu nou Pla Estratègic 2023-2027, un projecte ambiciós que plasma el camí dels pròxims anys per a aconseguir cinc fites estratègiques: Sostenibilitat, Internacionalització, Rellevància, Vitalitat i Excel·lència (recollides en l'acrònim castellà SIRVE). Amb aquest pla, la UPV reforça el seu compromís i estratègia per a continuar contribuint al progrés de la societat i l'empresa, i al desenvolupament del personal docent, investigador i administratiu, així com de l'alumnat de la institució.

En paraules del rector Pepe Capilla, “aquest pla naix com a resposta als grans canvis que s'estan produint tant en la societat com en l'àmbit educatiu i acadèmic. La UPV no sols està immersa en aquesta transformació, sinó que, a més, vol aportar solucions als reptes del futur en moments d'incertesa i complexitat com els actuals. Volem ser una eina de màxima utilitat per al nostre entorn”.

En aquesta línia, José Pedro García, vicerector de Planificació, Oferta Acadèmica i Transformació Digital, ha destacat que “aquest pla és una aposta col·lectiva que tracta d'alinear voluntats i accions, perquè cada membre de la comunitat puga trobar el millor lloc des del qual contribuir a la millora de la societat valenciana i global”.

Finalment, Mónica Bragado, presidenta del Consell Social de la UPV, ha assenyalat que “mai abans s'havia plantejat una UPV tan pròxima a l'empresa i tan tecnològica. Preparada per a dotar de talent a la indústria i donar solucions a les seues necessitats presents i futures”.

Les cinc fites

Aquest pla gira al voltant de cinc grans fites estratègiques que s'aconseguiran través de 16 objectius estratègics. En la primera de les fites, UPV Sostenible, se cerca posicionar a la institució valenciana perquè els seus tres campus aconseguisquen la neutralitat en carboni el 2030; desenvolupar fonts de finançament estables i alternatives i adaptar l'estructura de la UPV per a una gestió flexible de recursos compartits que permeta afrontar els canvis requerits per la societat.

Quant a la Internacionalització, la UPV vol ser una universitat de referència internacional en estudis STEAM (Sciences, Technology, Engineering, Arts and Mathematics), que responga a les necessitats de la societat i estimule les vocacions dels i les estudiants presents i futurs. En aquest sentit, es planteja igualment potenciar i afermar aliances amb universitats i empreses de prestigi internacional en benefici de l'entorn socioeconòmic.

Amb la mirada posada en la Rellevància de la institució, els objectius estratègics marcats són intensificar l'impacte positiu del coneixement acadèmic en el teixit socioeconòmic i el medi ambient; consolidar la reputació i lideratge de la UPV en la transformació social; fomentar el caràcter transdisciplinar de les activitats d'R+D+i i desenvolupar aliances amb institucions de caràcter social i administracions públiques.

La Vitalitat que persegueix la UPV es concreta en la gestió del talent i la promoció del benestar i implicació del personal, que permeten construir una organització que anticipe i s'adapte contínuament a les necessitats de la societat.

Finalment, per a aconseguir l'Excel·lència, la UPV es proposa promoure models docents transformadors; estimular la generació de coneixement d'excel·lència i la seua valorització en col·laboració amb empreses i institucions; i millorar l'experiència dels diferents grups d'interès, integrant els sistemes de gestió mitjançant la col·laboració entre unitats.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC