Benvingudes a la UPV

El rector José E Capilla es reuneix amb les 8 estudiants i 7 professores nouvingudes d'Ucraïna. El Centre Infantil Vera acull a la primera bebè ucraïnesa

[ 07/04/2022 ]

La Universitat Politècnica de València ha rebut a 8 estudiants i 7 professores d'Ucraïna, gràcies a un esforç extraordinari per ampliar l'abast del programa Erasmus Plus KA107 que permet les mobilitats amb països no pertanyents a la Unió Europea. Amb romanents d'altres anys, la UPV ha pogut armar aquestes 15 estades excepcionals que, en el cas de les professores, cobreixen el viatge i les despeses d'una setmana, i en el cas de les estudiants, arriben als tres mesos.

El rector de la UPV, José E. Capilla, els ha donat la benvinguda, al costat del vicerector d'Internacionalització i Comunicació, José F. Monserrat i altres representants de la institució. El rector ha expressat el compromís de la UPV amb la població d'Ucraïna i ha oferit al grup allotjament assequible, continuació d'estudis i suport. “La comunitat universitària de la UPV està totalment implicada”, ha afirmat Capilla.

Professores i alumnes fora de perill

La professora Iryna Lebedenko és una de les beneficiades. Fins al 24 de febrer, aquesta experta en Metodologia era la directora adjunta de l'Institut Ucraïnès-Espanyol, pertanyent a l'Odessa Polytechnic State University. L'Institut, creat el 2011, manté un fort vincle amb la UPV des que va signar un acord de col·laboració durant el mandat de l'ex rector Juan Juliá. Lebedenko va arribar a València a la fi de març amb el seu fill Maksym, de 14 anys. En l'actualitat, estan allotjats en un pis cedit pel personal de la UPV. “Ací em sent fora de perill”, ha dit Iryna.

Katerina Halenko, alumna també de l'Odessa Polytechnic State University, acabarà el curs a l'Escola Politècnica Superior de Ganida. Halenko afirma que se sent reconfortada per l'ajuda. “Veig el suport de la gent espanyola, l'amor i l'esperança. Em sent orgullosa i em dic a mi mateixa que tot anirà bé.”

La primera xiqueta ucraïnesa al Centre Infantil Vera

Katerina és també el nom de la bebè que va arribar fa unes setmanes amb la seua mare i un germà procedents de la ciutat ucraïnesa de Dnipro. Avui ja és una alumna totalment integrada al Centre Infantil Vera de la UPV. Katerina, de caràcter obert i sociable, és la primera de les xiquetes ucraïneses acollides a les aules. Pròximament es preveu l'arribada d'un altre xiquet més.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC