Primera reunió

Creu Roja recull a la UPV 33 sol·licituds de voluntaris per a atendre en el seu idioma a les famílies desplaçades pel conflicte

[ 07/04/2022 ]

Una mica més de 50 persones va acudir el dimarts 22 a les 18 h al Paranimf del campus de Vera per a assistir a la sessió formativa organitzada pel Consolat Honorari d'Ucraïna a València i la Universitat Politècnica de València i impartida per Creu Roja. L'objectiu era explicar les labors humanitàries que l'organització internacional està realitzant tant a Ucraïna i als països limítrofs com a València, així com detallar les necessitats de traducció i acompanyament a les famílies que procedeixen de la guerra

La iniciativa, dirigida a les persones que es van inscriure com a voluntàries en la base de dades de traductors habilitada per la UPV i a totes aquelles que es van oferir en el Consolat per a ajudar en aquestes tasques, va resultar un èxit. Creu Roja va recollir allí mateix un total de 33 sol·licituds de voluntaris per a atendre en el seu idioma a les famílies desplaçades pel conflicte.

Abans, el personal de l'ONG va definir els contextos en els quals es requeriran aquests serveis de traducció: informació inicial, assistència social, jurídica i psicològica, tràmits en la comissària per a obtenir la documentació bàsica, targeta sanitària, escolarització, sessions en ludotecas, allotjaments temporals...

“Les labors de traducció, en un context d'emergència, poden ser molt dures: heu de saber que us impactarà. És important ser conscient d'això i posar límits, si ho veieu necessari. Concediu-vos més descansos o descarteu alguna activitat que us puga afectar negativament. És imprescindible que vosaltres estigueu bé perquè pugueu ajudar altres persones a estar-ho també”, van insistir els tècnics de Creu Roja.

Des que es va iniciar la invasió, la UPV ha emprès una desena d'iniciatives com aquesta per a intentar pal·liar la situació d'excepcional gravetat que viuen les persones afectades per la guerra. Si vols conèixer-les totes, fes cilc en els enllaços que trobaràs en Més informació.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local