Micromecenatge per Ucraïna

La Universitat Politècnica de València llança una campanya per ajudar les persones refugiades de la guerra i acollides al campus

[ 07/04/2022 ]

La Universitat Politècnica de València posa en marxa una campanya de micromecenatge, que pretén aconseguir recursos per a dotar 20 bosses d'ajuda, una per cadascuna de les 20 estudiants ucraïneses que es refugien temporalment a Polònia, a la Universitat Tecnològica de Varsòvia (WUT), i que estan en tràmits de viatjar a València.

Les alumnes no disposen de recursos econòmics propis i la WUT, molt pròxima a la frontera amb Ucraïna, es troba totalment desbordada per l'afluència d'alumnat procedent d'Ucraïna. La universitat polonesa va demanar ajuda a les universitats sòcies del projecte Enhance i la UPV s'ha oferit a rebre a les alumnes en qualitat d'estudiants visitants i facilitar-los allotjament en famílies, assessorament i ajuda per a obtenir permisos de treball.

El micromecenatge servirà per a assegurar el manteniment a les estudiants durant els seus tres mesos d'estada a Espanya, uns 500 euros al mes per a cadascuna. El cost total de la iniciativa és de 30.000 euros.

Plataforma 100% fiable

Des de l'1 d'abril fins a l'1 de juny, estarà en marxa la plataforma, basada en una eina 100% fiable a partir de serveis xifrats amb els màxims nivells de seguretat. Les persones interessades poden fer des de xicotetes contribucions de 17 euros (equivalent al manteniment d'un dia) fins a donacions més significatives: 120 euros, que cobreixen una setmana completa. També poden realitzar-se aportacions lliures, de la quantitat que es desitge.

Aquesta campanya serveix de continuació a la iniciativa llançada en 2020 amb motiu de la pandèmia COVID. En aquells dies, la UPV va recollir fons per a ajudar els seus alumnes que no podien fer front al pagament de les taxes de matrícula o al cost dels equips informàtics necessaris per a la docència en línia. Com a resultat d'aquella crida, 370 aportants van donar 26.272 euros, molt per damunt de l'objectiu inicial fixat en 10.000 euros. Ara, el repte és més complex i ambiciós.

La UPV, solidària

512 caixes de material donat, 112 propostes d'acolliment a estudiants o professores fugides de la guerra, 20 pisos cedits per a famílies ucraïneses, 35 voluntaris traductors, 8 alumnes i 7 professores refugiades –i 20 més a l'espera de tancar tràmits–, 6 ajudes d'acció social concedides per causes sobrevingudes, desenes de sessions d'atenció psicològica… Aquestes xifres posen en relleu la resposta de la Universitat Politècnica de València i la seua comunitat universitària a les diferents crides de solidaritat realitzats des de l'inici de la invasió.

I és que, en poc més d'un mes, la UPV ha emprès una desena d'iniciatives per a ajudar a la població ucraïnesa que, en l'actualitat, està vinculada amb la institució, un degoteig constant en diferents àmbits amb el qual vol pal·liar la situació d'excepcional gravetat que viuen les persones afectades per la guerra. Si vols conèixer-les totes, fes cilc en els enllaços que trobaràs en Més informació.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial