- -
UPV
 

Doble enhorabona

Camilla Mileto i Fernando Vegas, docents de la UPV, ha sigut triats membres de la prestigiosa Acadèmia d'Arquitectura de França

[ 17/02/2022 ]

Els professors de la Universitat Politècnica de València i investigadors del Centre d'Investigació en Arquitectura, Patrimoni i Gestió per al Desenvolupament Sostenible (Pegaso) estan doblement alegres. Han sigut elegits membres estrangers de la prestigiosa Acadèmia d'Arquitectura de França. A més, la Xarxa Nacional de Mestres de la Construcció Tradicional, un projecte que van crear amb INTBAU España, ha rebut el Premi Nacional d'Artesania 2021, atorgat pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.

Acadèmia d'Arquitectura de França

La prestigiosa Acadèmia d'Arquitectura de França té l’origen en l'Académie Royale d’Architecture, que va ser establida el 1671 i suprimida durant la Revolució Francesa, refundada com a Société Centrale des Architectes el 1840 i canviada de nom el 1953 com a Académie d’Architecture. Té com a objectiu promoure la qualitat dels edificis amb accions de valorització dels diversos actors de la producció, l'ensenyament, la recerca i la difusió de la cultura arquitectònica. Compta amb membres eminents del món de l'arquitectura i, entre el personal estranger, destaca un nombrós grup d’arquitectes amb distincions en diversos camps de l'arquitectura; a més de Premis Pritzker com Tadao Ando, Norman Foster i Richard Meier, entre molts més.

Les persones estrangeres membres de l'Acadèmia d'Arquitectura de França tenen trajectòries reeixides en el camp de l'arquitectura moderna. Per a Camilla Mileto i Fernando Vegas López-Manzanares, aquest reconeixement constitueix “un triomf que no sols és personal, sinó també un triomf per al patrimoni i l'arquitectura històrica. Aquest reconeixement dona visibilitat internacional a l'arquitectura tradicional”.

En aquest sentit, Mileto explica que “hem treballat en diversos projectes coneguts, com l'Alhambra, per exemple, però la majoria del nostre treball se centra en l'arquitectura vernacla, anònima i poc coneguda”.

A diferència d'altres premis i distincions que han rebut, aquest nomenament posa en valor el treball realitzat pels professors Camilla Mileto i Fernando Vegas al llarg de tota la seua trajectòria professional. Per a ells, és un vertader honor comptar amb el suport d'una institució de tanta envergadura internacional. L'ingrés oficial es farà efectiu en la cerimònia que tindrà lloc el pròxim 5 d'octubre del 2022.

Premi Nacional d'Artesania, del Ministeri d'Indústria

D'altra banda, la Xarxa Nacional de Mestres de la Construcció Tradicional ha rebut el Premi Nacional d'Artesania 2021, atorgat pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme. Personal investigador de la UPV va crear aquesta xarxa, juntament amb l'equip de la fundació privada INTBAU España, com a part del projecte realitzat sota la seua direcció per al Pla nacional d'arquitectura tradicional impulsat per l'Institut del Patrimoni Cultural d'Espanya (IPCE).

La Xarxa Nacional de Mestres de la Construcció Tradicional és un directori nacional que dona visibilitat a aquests mestres, i posa en valor les bones pràctiques en els àmbits de la construcció tradicional i la restauració. Constitueix una eina pràctica i dinàmica, formada per un cercador que facilita la localització i detalls sobre els mestres en actiu a l'estat espanyol, així com les seues especialitzacions.

Els Premis Nacionals d'Artesania distingeixen actors rellevants de l'artesania nacional que amb el seu treball fan del sector un motor de l'economia, l’ocupació o la innovació, i que atorguen un valor afegit al prestigi del nostre país.

Notícies destacades


Balanç del Fòrum d'Ocupació 2025 Balanç del Fòrum d'Ocupació 2025
Rep quasi 7.500 persones i triplica el nombre de currículums arreplegats que han arribat quasi als 42.000 gràcies al sistema de recollida automatitzada
Vacunes més eficaces per a plantes Vacunes més eficaces per a plantes
L'IBMCP millora la tecnologia per a produir múltiples fragments curts d'ARN que poden "apagar" diversos gens sense efectes secundaris
#Hilotesis 2025 #Hilotesis 2025
Del 3 al 17 de juny, estudiants de doctorat de la UPV poden participar en una nova edició del concurs nacional de divulgació científica en xarxes socials
Eva Nogales inaugura el seu mural de Dones de Ciència Eva Nogales inaugura el seu mural de Dones de Ciència
Biofísica de la Universitat de Califòrnia-Berkeley, és una de les investigadores espanyoles més rellevants de la ciència mundial
Recuperació després de la dana Recuperació després de la dana
El Govern d'Espanya presenta en la UPV el Pla de Protecció i Prevenció de Riscos d'Inundació, amb 530 milions d'euros de dotació
AIRE 2025 AIRE 2025
La UPV acull el Congrés Internacional AIRE 2025 per a abordar l'emergència residencial a València



EMAS upv