Real influencers

La UPV presenta UPVERS, una campanya inspirada en el talent, l'actitud i la motivació de titulades i titulats de la UPV

[ 29/11/2021 ]

La Universitat Politècnica de València ha presentat la campanya UPVERS, real influencers, l’objectiu de la qual és destacar el valor que aporten a la societat les persones formades a la UPV gràcies al seu talent i motivació. Es tracta d’un projecte impulsat i coordinat per Alumni UPV, el servei dependent del Vicerectorat d’Art, Ciència, Tecnologia i Societat que facilita la relació entre la institució i els seus titulats i titulades.

L’acte de presentació de la campanya va tenir lloc al Centre del Carme de Cultura Contemporània. Hi van participar tres dels cinc protagonistes: Sara Perales, Rafael Argilés i Victoria González. Abdón Alcañiz i Fabio Carmona no hi van poder assistir per motius laborals, però van enviar missatges audiovisuals.

Per a la vicerectora Salomé Cuesta, la campanya “vol reflectir el paper de la Universitat Politècnica de València com a motor del progrés social a través de la formació, la investigació i el lideratge en innovació tecnològica, art i ciència”.

Cinc real influencers

Els protagonistes de la campanya són persones amb trajectòries úniques: Rafael Argilés, agrònom expert en la lluita contra la mosca tse-tse; Victoria González, enginyera de telecomunicacions que, amb el seu treball, permet que milions de persones estiguen comunicades; Sara Perales, enginyera de camins que cull aigua al desert; Abdón Alcañiz, director d’art de la sèrie televisiva La casa de papel; i Fabio Carmona, animador en 3D d’Els mínions.

Els cinc titulats i titulades de la Universitat Politècnica de València contaren les seues respectives experiències des que hi van arribar a la fins a l’actualitat, quan tenen una trajectòria professional de gran èxit, i amb la qual contribueixen al canvi social.

Segons ells mateixos, el pas per la UPV va ser una de les millors etapes de la seua vida. “Una oportunitat per a estar en contacte amb el coneixement”, explica Sara Perales; “un lloc on trobar amics i col·laboradors per a tota la vida”, segons Abdón Alcañiz; “Ací vaig descobrir a què volia dedicar-me”, diu Fabio Carmona; “És on vaig aprendre a trobar solució als problemes”, afirma Victoria González; “un espai per a trobar oportunitats, si tens els ulls oberts”, rebla el clau Rafael Argilés.

L’èpica de l’heroi anònim

A través d’una proposta visual acurada, amb un aire èpic de superherois i superheroïnes, la campanya se centra en aquests cinc alumni, reflex del talent, l’actitud i la motivació dels titulats i titulades de la UPV. La iniciativa inclou, a més, cinc peces curtes de vídeo en què cada protagonista comenta els aspectes més originals del seu treball.

L’objectiu és reflexionar sobre com, en l’era de les xarxes socials, els vertaders influents són els qui, sense acumular publicacions ni seguidors, contribueixen a fer que les nostres vides milloren de manera determinant des de diversos àmbits.

Els protagonistes, un a un

Rafael Argilés. Entomòleg. És enginyer agrònom per la UPV. Treballa dins d’una organització de les Nacions Unides en un projecte innovador, sostenible i ecològic, de control de plagues, que consisteix a esterilitzar insectes com ara els mosquits o la mosca tse-tse –que són vectors de greus malalties arreu del planeta– i alliberar-los al medi ambient.

Victoria González. Consultora multidisciplinària. Va estudiar Enginyeria de Telecomunicacions a la UPV. Té més de 13 anys d’experiència en empreses pioneres en aquest sector, i ha participat en projectes rellevants tant de l’administració pública com de l’empresa privada. Actualment codirigeix la seua empresa, especialitzada en tecnologia aplicada a la salut.

Sara Perales. Consultora internacional. És enginyera de camins, canals i ports per la UPV. Fundadora i directora de Green Blue Management, acumula prop de dues dècades d’experiència en el camp del drenatge sostenible. Els seus projectes aconsegueixen captar aigua de les ciutats usant cobertes vegetades, jardins de pluja, paviments permeables… i retornar-la als aqüífers.

Abdón Alcañiz. Llicenciat en Comunicació Audiovisual a la UPV. Director d’art de les sèries La casa de papel i Sky Rojo, produïdes per Vancouver Media. Ha sigut dissenyador de producció i director d’art de llargmetratges com El desentierro o sèries como El embarcadero. Els seus decorats els veuen més de 34 milions de cases arreu del món.

Fabio Carmona. Animador 3D. Llicenciat en Informàtica a la UPV amb formació en 3D i animació. El primer projecte en què va participar, El vendedor de humo, va obtenir el Goya al millor curtmetratge d’animació de l’any 2013. A continuació, va aconseguir un lloc com a animador júnior a l’estudi més gran d’Europa, Illumination MacGuff, responsable de pel·lícules com Els mínions; Gru, el meu dolent preferit; o Mascotes.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC