- -
UPV
 

Un 82%, amb l'esforç dels seus professors, i un 75%, amb la docència

Les famílies espanyoles, satisfetes amb l'educació primària i secundària en línia rebuda durant la pandèmia

[ 19/05/2020 ]

Les famílies espanyoles valoren d'una manera molt positiva l'ensenyament en línia que estan rebent les seues filles i fills en les etapes de primària i secundària. Aquesta és una de les conclusions preliminars extretes de l'estudi realitzat per personal investigador del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) per a conèixer la percepció de la docència en línia a Espanya durant la crisi de la COVID-19.

De fet, en l'enquesta –contestada per 2.270 pares i mares de diverses zones del país– quasi un 60% de les persones participants atorga al personal docent un notable o un excel·lent pel que fa a esforç i implicació. Si a això afegim el 23% d'aprovats, més d'un 82% dels professors i professores són valorats positivament per la seua dedicació durant la pandèmia.

Quant a la metodologia i docència, tres de cada quatre persones enquestades està satisfeta o molt satisfeta, mentre que el 25% restant considera que s'ha de millorar bastant en aquest aspecte.

Millors valoracions en primària

En línies generals, el personal tutor rep una valoració positiva, si bé és cert que obté millor puntuació el de primària que el de secundària. En aquesta segona etapa, les persones enquestades observen una falta de coordinació significativa a l'hora d'enviar treballs o gestionar la càrrega que té l’alumnat.

Un 58,6% treballa menys que abans, i un 44% necessita explicacions

Així mateix, més de la meitat de les persones enquestades –en concret, un 58,6%– assegura que, durant el confinament, els seus fills i filles estan treballant en temes escolars (classes i tasques) menys que abans.

Numèricament, xifrant-ho en hores, l'estudi llança aquests resultats: un 19% de l'alumnat els dedica entre 1 i 2 hores de mitjana al dia; un 43%, entre 2 i 4 hores, i un 24%, de 4 a 6 hores. A més, gran part –un 44%– necessita explicacions per a saber què és el que han de fer.

Un 93% disposa d'equips i un 57% no té problemes de xarxa

L'estudi aborda també la disponibilitat d'equips –ordinadors, tauletes i telèfons intel·ligents– per a seguir les classes i fer les tasques que envien els centres, i conclou que el 93% de les persones enquestades té més d'un ordinador o tauleta.

Respecte a la connexió, un 35% assegura que la que té “és bona, però si ens connectem tots és lenta”, i un 57% no té cap problema a l'hora de navegar per la xarxa, independentment del nombre de persones que hi accedeixen.

Més de la meitat dels centres no disposaven de sistemes de docència en línia

Els resultats preliminars d'aquest estudi indiquen també que la majoria de centres –un 53%– no disposava de cap sistema de docència en línia abans de l'inici de la pandèmia, i un 17,5% el tenia, però a penes l'utilitzava.

La investigació assenyala, al seu torn, diferències entre centres públics, concertats i privats, sent aquests últims els millor valorats. Les respostes indiquen que els centres privats interactuen molt més amb l’alumnat, n’estan pendents, treballen més hores, i l’estudiantat es relaciona més entre si a les aules virtuals.

L'estudi ha sigut desenvolupat per Marga Cabrera, Rebeca Díez i Alberto López, del Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art al campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València.

Notícies destacades


Esport lliure de COVID-19 Esport lliure de COVID-19
La Càtedra de l'Esport UPV certifica el compliment de la normativa en instal·lacions i clubs
InTheMed InTheMed
La UPV lidera un projecte internacional de millora en la gestió de les aigües subterrànies a través de la innovació i la sostenibilitat
Fibril·lació auricular Fibril·lació auricular
José Joaquín Rieta, investigador del campus de Gandia UPV, lidera un grup internacional que treballa en la possibilitat de predir l'aparició de l'arrítmia amb 2 hores d'antelació
#GlobalChallenge #GlobalChallenge
70 estudiants de 9 universitats espanyoles presenten un manifest reclamant una nova societat post COVID-19
#Cogeloquenecesites #Cogeloquenecesites
David Candel i Víctor Bujaldón, alumnes del campus d'Alcoi UPV, creen una web que localitza els punts de donació de menjar en tota Espanya
Clean Sky 2 Clean Sky 2
La UPV lidera SACOC, projecte internacional clau en la investigació cap a un transport aeri sostenible

EMAS upv