Map Hacks Challenge 2019

Estudiants de la UPV desenvolupen aplicacions per a millorar la mobilitat urbana i la gestió de negocis

[ 09/04/2019 ]

Alumnes amb formació tecnològica de la Universitat Politècnica de València i altres estudiants del Màster en Consultoria de Negoci impartit a la UPV han desenvolupat diverses aplicacions per a millorar la mobilitat urbana i la gestió empresarial. Els projectes s'han presentat en la jornada Map Hacks València Challenge 2019, que ha tingut lloc a la sala d'actes de l'edifici Nexus del campus de Vera.

En l'acte, aquesta joventut amb talent ha exposat les seues propostes per a solucionar 10 grans reptes llançats per diverses empreses i institucions. Aquestes consisteixen en una sèrie de mesures i aplicacions innovadores que posen en valor el poder de la localització amb l'objectiu de satisfer les necessitats requerides i resoldre els problemes plantejats basant-se en l'aprofitament de les noves tecnologies proporcionats por Here Technologies.

Smartmobility i Smartbusiness

El Map Hacks Challenge, impulsat per la UPV, HERE Technologies i Business Consulting School of Management, promou solucions a través de l'ús dels avanços tecnològics combinant dos vessants: smartmobility i smartbusiness.

Mitjançant les solucions de localització de smartmobility, se cerca posar el focus a fer la mobilitat a les ciutats més eficient i sostenible, millorar la logística en el transport i optimar la gestió dels recursos. D'altra banda, pel que fa al smartbusiness, se cerca crear i millorar, mitjançant la geolocalització, l'estratègia i els processos de negoci i les seues operacions.

#EMTverde, #MovingFast i Aquaservice-Logismap, premiades

Totes les propostes exposades, ideades i fetes realitat pels participants en tan sols una setmana, han sigut desenvolupades amb la plataforma HERE. Un jurat expert, format per representants de Lanzadera, Minube, Fundació València Port, Improven, Here, IDEES UPV i diverses escoles de la UPV (ETSEGCT, ETSEI i ETSINF) n'ha seleccionat les millors i els ha atorgat diversos premis en diferents categories.

En la categoria Smartmobility, el projecte guanyador ha sigut #EMTverde. Desenvolupat per Ana Belén López, matemàtica i estudiant del Màster en Consultoria de Negoci, i els tres alumnes del Grau en Enginyeria Informàtica Pablo Andreu, Hugo Tárrega i Gutmen Azerar, consisteix en una app que tria entre diferents rutes alternatives segons diversos factors (la més ràpida, la de menor impacte ambiental i la més adequada per a persones amb discapacitat funcional).

Respecte a la categoria Smartbusiness, la proposta premiada ha sigut #MovingFast. Alejandro Cebrián, titulat del Grau en Enginyeria Elèctrica i alumne del Màster en Consultoria de Negoci; Alberto García, estudiant d'Enginyeria de Tecnologies i Serveis de Telecomunicació, i Débora Robles i Enric Gimeno, alumnes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica, l'han ideada. Consisteix en un desenvolupament perquè les persones usuàries de vehicles compartits puguen triar, amb independència de quina siga l'empresa propietària d'aquests, aquells que més interessen en funció del seu cost, autonomia i distància a recórrer.

I, finalment, en la categoria Women Innovate Networks (WIN), la idea guanyadora ha sigut Aquaservice-Logismap, una eina que permet l'optimació d'emplaçaments de centres logístics i rutes de repartiment. Andrés Ten (titulat en Administració i Direcció d'Empreses i alumne del Màster en Consultoria de Negoci), Victoria Barbeta (estudiant de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Topogràfica i Cartogràfica), Gabriela Debesa (alumna de Biologia), Andrés Reyes (estudiant d'Enginyeria Industrial), Diana Yacchirema (alumna de doctorat a la Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació) i Arturo Mark Chura (del Màster Universitari en Enginyeria d'Anàlisi de Dades, Millora de Processos i Presa de Decisions) han sigut qui l'han desenvolupada.

Una vegada més, el talent jove present a la UPV brilla sota el guiatge d'una nova edició del Map Hacks Challenge.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC